Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kycklingfärger  (läst 8826 gånger)

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
SV: Kycklingfärger
« Svar #20 skrivet: 18 mar-11 kl 14:47 »
Säkerligen tre tuppar! ::)

Den första påminner om de rapphönsfärgade Brahma-tuppar jag haft förr. Måste vara tupp! Tuffast ända från början.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #21 skrivet: 18 mar-11 kl 14:48 »
Kan det här komma att bli en blommig kanske? Reslig hållning och börjar tuffa till sig.
« Senast ändrad: 18 mar-11 kl 15:33 av Helena R »
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #22 skrivet: 18 mar-11 kl 14:53 »
Den här är lite cremegul på "axlarna" och det finns nån svart fjäder i stjärten och nån röd fjäder på halsen än så länge. Undrar vad det ska bli för färg? Spännande! Börjar också "tuppa till sig" är jag rädd.  :-\
« Senast ändrad: 18 mar-11 kl 15:31 av Helena R »

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #23 skrivet: 18 mar-11 kl 14:56 »
Har två kycklingar till som är rena Isbar. Jag tror att den spättade iaf är en höna *hoppas* Det är väl meningen att man ska lära sig slakta nån gång antar jag.  :-\

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #24 skrivet: 24 mar-11 kl 22:38 »
Mina kycklingar är nu 3 veckor. Trodde jag skulle förlora en, den har skrikit och sett hängig ut och matvägrat i några dagar men idag var den tyst. Trodde den var död så klart men nej, tack och lov, den verkar piggare och åt också!  :)

Tycker de flesta av dem betett sig "tuppigt" men nu undrar jag... kammarna har blivit något större men de är liksom torra och gula än så länge, inga rosa "köttiga" än. Men visst måste väl dem första här ovan på sida 2 vara tupp???

Dela detta:

* Inloggade just nu

629 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser