Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hämtningsavgift Scan  (läst 1926 gånger)

svekhult-ia

• Västergötland
    • Svekhult-ia
Hämtningsavgift Scan
« skrivet: 16 feb-11 kl 20:05 »
Är det någon som har koll på vad Scan tar för att hämta ETT får till slakt? Stafflingen har varit med i nyhetsbrev från Scan men hittar det inte och ej heller på leverantörssidan på webben.

Försöker kalkylera hur mycket jag skulle bli skyldig om jag skickar min bagge. :P
Glad människa med mindre finullsbesättning i Stenstorp utanför Falköping.

http://svekhultia.wordpress.com

vallhunden

• Västergötland
SV: Hämtningsavgift Scan
« Svar #1 skrivet: 16 feb-11 kl 20:22 »
1-5 djur kostar 325:- Det står under Leverans-information Lamm.
Det är risk att du blir skyldig pengar, ja!! >:D
Bättre att prata med någon jägare och be den personen komma och skjuta honom och ta tillvara köttet och skinnet själv!
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

svekhult-ia

• Västergötland
    • Svekhult-ia
SV: Hämtningsavgift Scan
« Svar #2 skrivet: 16 feb-11 kl 20:55 »
Tack snälla!!!!
Du har helt rätt att jag borde ta tillvara själv, men orkar inte riktigt mecka med det nu mitt i lamningen...... :P
Glad människa med mindre finullsbesättning i Stenstorp utanför Falköping.

http://svekhultia.wordpress.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

841 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser