Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  pris på lamm/fårkött  (läst 39002 gånger)

vårlängtan

• Småland
SV: pris på lamm/fårkött
« Svar #60 skrivet: 24 sep-11 kl 13:04 »
Vi gillar också färs, det är lättlagat och går ju att variera rätt mycket, allt från fina lammfärsbiffar med oliver och fetaost till köttfärssoppa.
Vi har tagit rätt på de delar som vi vill ha hela, t ex sadel, lägg samt bitar till grytbitar, sen har vi malt resten. Man kan ju mala allt om man vill!

Njuter av värme och allt det gröna!

Erica

• Gästrikland
    • alsjöbergets kennel
« Svar #61 skrivet: 24 sep-11 kl 13:06 »
Klart man kan göra färs på allt! Men sen kan det ju vara bättre att sälja stekarna till bra pris:)
Slaktade en "hoppetacka" dvs. en ungtacka/lamm som började smita i våras, lagom till påsk. Sålde stekarna till bra pris, styckade ur ytterfiléerna och gjorde färs på allt övrigt kött. Här gillar mannen och barnen ytterfilé och färs bäst, så därför gjorde vi så med detta ungdjur.
Gift, två barn,
Gotlandskaniner G 677, Svensk Pälskanin G 45, Mellerudskaniner M677
Gestrikefår G 1720 samt dvärgvädurar

Lorita

• Bohuslän
    • Stall Gullöhagen
« Svar #62 skrivet: 24 sep-11 kl 13:09 »
Klart man kan göra färs på allt! Men sen kan det ju vara bättre att sälja stekarna till bra pris:)
Slaktade en "hoppetacka" dvs. en ungtacka/lamm som började smita i våras, lagom till påsk. Sålde stekarna till bra pris, styckade ur ytterfiléerna och gjorde färs på allt övrigt kött. Här gillar mannen och barnen ytterfilé och färs bäst, så därför gjorde vi så med detta ungdjur.

vad dar du för stekarna, jag hade nämligen tänkt att göra exakt så som du beskriver, jag kommer inte få många lamm men det finns många som frågat just om stekar och dom kan inte köpa låda för dom bor i lägenhet och har mini-frysar.
fyra hästar, fem Klövsjöfår i genbank nr 1458 och tre mysiga katter
Länk till mina lamm 2012
http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=album;in=389

Existens?

• Gäst
« Svar #63 skrivet: 24 sep-11 kl 13:24 »
Det är ju bra om man gör upp sånt i förväg. jag vet hur kul det känns när jag levererar grislådor som man lagt ner ett jädra jobb på, och kunden sen säger *vi mal ändå ner alltihop för vi vet inte vad vi ska göra med de olika sakerna* jättekul, verkligen. Och vem vet föresten inte hur man steker en kotlett?

MathiasW

• :)
    • Ångermanland
« Svar #64 skrivet: 08 okt-11 kl 00:01 »
150kr/kg

hustran

« Svar #65 skrivet: 08 okt-11 kl 14:57 »
Vi har tagit 95 kr/kg. tar bara hem helkroppar.Vill ngn. ha grovstyckat så hjälper vi till. Vi väger hemma men de slaktas på slakteri. Självklart vägs de där också men "för säkerhetsskull". De flesta vill stycka själva och det är ju toppen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

492 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser