Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lite från Hallands biodlardistrikts årsmötet  (läst 2232 gånger)

ivigtut

• Ett leende och ett vänligt ord kan göra någon glad
Lite från Hallands biodlardistrikts årsmötet
« skrivet: 12 feb-11 kl 19:15 »
Vi mötes av en dragspelsorkester, vilket var otroligt trevligt.

Hallands biodlareförening firar 100 år 4juni på Åkulla friluftsgård. Vill ni vara med och fira så får ni kontakta era föreningar snarast.
Jag hoppas att fästen kommer att bli trevlig och att det blir roliga föredragshållare.

Lite ledsamt är det att det inte kommer att bli någon minnesskrift, då ytterst få har skickat in något att publicera.

Amrikansk yngelröta, enligt länsstyrelsen har det förekommit yngelröta i 14 bigårdar totalt 23st samhällen, samtliga är destruerade.

Man söker bi tillsynings män alla som är intresserade får kontakta Linus.

Vi hade en underbar föreläsning om NordBi av Ivar Arvidsson och han bjöd alla som vill att komma till Lurö.

26/3 träffas bitillsyningsmännen i Borås, föreläsare är Preben och Ingemar F. Föreläsningarna ska vara öppna för alla. Ring Linus.

Kurs- Godkänd biodlare. Frågan ställdes om det finns biodlare som vill gå kursen. Så alla som vill kontakta er förening.

Detta var lite om en trevlig dag och jag hoppas att ni finner någon nytta med denna information.
 :D

David Nordin

• Halland
    • Blog
SV: Lite från Hallands biodlardistrikts årsmötet
« Svar #1 skrivet: 18 feb-11 kl 08:24 »
Ett hundraårsjubileum vore skam att missa, där får jag fösöka infinna mig. Tycker det är lite tråkigt att man inte kan läsa ett dugg om distriktsmötena annars. Min förening verkar då  inte ha några kanalera öppna dit - lite tråkigt.
En kamp från en separation till lycka - http://davidnordin.wordpress.com

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #2 skrivet: 18 feb-11 kl 10:05 »
 ;) om du är med i en förening så är du en del av den  ;)

En förening blir aldrig mer än det deras medlemmar gör den till.

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

David Nordin

• Halland
    • Blog
« Svar #3 skrivet: 18 feb-11 kl 10:17 »
Det är sant Edward, jag antar att jag själv får ta tag i detta. Kanske blir det uppskattat :)
En kamp från en separation till lycka - http://davidnordin.wordpress.com

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #4 skrivet: 18 feb-11 kl 10:23 »
Yu fler desto roligare blir det  ;D

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

ivigtut

« Svar #5 skrivet: 18 feb-11 kl 22:13 »
De flesta föreningar har ibland lite svårt att nå ut. Samtidigt är som tidigare talare sa föreningen är inte aktivare, roligare än sina medlämmar. ;)

Efter att ha suttit i valberedning så har jag sagt ifrån, trodde att jag gjorde det redan för 2 år sedan men jag lyckades bli omvald och efter att ha jagat en sekreterare och 2 ordföranden så kommer jag att undvika dylika uppdrag och bli en passiv åskådare. Man blir mindre irriterad då.
 :-X

ivigtut

« Svar #6 skrivet: 18 feb-11 kl 22:15 »
Alla ni som går på olika förenings möten och kurser. Skriv en blänkare här och i kalendern.

Dela detta:

* Inloggade just nu

621 gäster, 2 användare
DrMerkwurdigliebe, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser