Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaninrättegång  (läst 47937 gånger)

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
SV: Kaninrättegång
« Svar #120 skrivet: 22 mar-11 kl 06:49 »
Hej!
Jag har för avsikt att närvara på rättegången som åhörare.
Kör ifrån Karlskoga på onsdagen.

Beekeepern :)
« Senast ändrad: 11 apr-11 kl 07:56 av beekeepern »
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Meritaton

« Svar #121 skrivet: 08 apr-11 kl 09:24 »
Hur går det?

Gösta

« Svar #122 skrivet: 08 apr-11 kl 10:09 »
Hur det går får vi se på onsdag (14/4-11)
Jag följer ju lagar föreskrifter och §§ fullt ut. Om detta är brottsligt att följa lagen, ja då ska jag dömas.
Gösta

Staaf

• Gäst
« Svar #123 skrivet: 08 apr-11 kl 10:24 »
Hur det går får vi se på onsdag (14/4-11)
Jag följer ju lagar föreskrifter och §§ fullt ut. Om detta är brottsligt att följa lagen, ja då ska jag dömas.
Gösta
Jag kan inte närvara, men jag ska hålla tummarna för att det går bra! 14/4 blir en sorgens dag om det går illa känns det som.

Gösta

« Svar #124 skrivet: 11 apr-11 kl 01:10 »
RÄTTELSE:
Jag har vid något tillfälle påstått att den 14/4 är en onsdag. Naturligtvis är den 14:e en torsdag
Rättegången är alltså Torsdagen den 14:e april kl 09.00 i Uppsala Tingsrätt
Väl mött
Gösta

Utterman

• Skåne
« Svar #125 skrivet: 11 apr-11 kl 01:30 »
Stå på dig Gösta, ta med dig ett järnrör o slå dahlen med häpnad ;) man vet aldrig när man får användning av ett bra järnrör :)
Hundar,katter, 25 hästar, arab,fullblod,varmblod,minishettis. kikar på höns vilket kommer när vi byggt klart på gården :)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #126 skrivet: 11 apr-11 kl 10:02 »
Håkan Hallander, Pojken med Fjällkorna, eller hur?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #127 skrivet: 12 apr-11 kl 19:10 »
På torsdag smäller det ...

Hur dags ska vi samlas?  Mera exakt var?  Vill Du vara för Dig själv just före förhandlingarnas början, och hur hittar vi supportrar i så fall varandra?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Gösta

« Svar #128 skrivet: 13 apr-11 kl 18:04 »
I morgon kl. 09.00 (:)
Tingsrätten ligger på Kungsgatan 49 i Uppsala Ganska nära järnvägsstationen.
Sal 5 en trappa upp. Finns bra utrymme utanför salen där man väntar på att målet ropas upp.
Jag kommer troligen att samtala med min advokat i separat rum så ni träffar mig först i sal 5.
Efteråt sitter jag gärna med er och samtalar om ev. dom. (om jag inte blir häktad).
jag är alltså åtalad för att jag följer jordbruksverkets regelverk. L22 kap.5 §7 fullt ut. :o
Skall bli spännande och höra åklagarens sakframställan.
tack för ert stöd. Det gäller ju inte bara mig utan det här angår ju hela näringen.
I morgon kväll kommer jag att ge en redovisning här i tråden.
Gösta

Ann E

• -
    • www.mellis.n.nu
« Svar #129 skrivet: 13 apr-11 kl 18:49 »

Kommer trots kort avstånd tyvärr inte närvara men önskar stort lycka till!!

Mvh. Ann Elisabeth. Har världens bästa sambo, 2 underbara barn, 4 hundar,mellerudskaniner i Genbank 803 samt rexar med stamtavla. Med på önskelistan finns lantrashöns, lantrasfår, Gotlandsstövare och bin.

Vägs ände

• Tomtar finns
    • Uppland
« Svar #130 skrivet: 13 apr-11 kl 19:25 »
Jag kommer inte heller men håller alla tummar för en rättvis dom! Jobbar mellan åtta och fem.. Lycka till och ser fram emot en rapport imorgon.
Kram Tess
Anatidaephobia-the fictional fear that somewhere, somehow, a duck is watching you

SannaF

• -
« Svar #131 skrivet: 13 apr-11 kl 21:48 »
Jag kommer hålla alla tummar och tår som jag kan komma åt på jobbet imorgon!
Heja Gösta! På dem bara!  (:)

Mot nya äventyr!

256:an

• Västmanland
« Svar #132 skrivet: 13 apr-11 kl 22:32 »
Attans att jag inte tittade in här för några dagar sen, nu kan jag inte åka, trots att det är nära och jag vill närvara >:(
Men eftersom en uppföljare(överklagan) är mer eller mindre utlovad får jag väl sikta på det ;)

Ann E

• -
    • www.mellis.n.nu
« Svar #133 skrivet: 14 apr-11 kl 17:41 »
Hur gick det idag?
Mvh. Ann Elisabeth. Har världens bästa sambo, 2 underbara barn, 4 hundar,mellerudskaniner i Genbank 803 samt rexar med stamtavla. Med på önskelistan finns lantrashöns, lantrasfår, Gotlandsstövare och bin.

Gösta

« Svar #134 skrivet: 14 apr-11 kl 18:50 »
tack för ert stöd, ni som var där.
Vad hände då?
Åklagaren hade som jag visste ingenting på fötterna. Han påstod att jag klubbade i stort sett alla kaniner jag slaktade.
Vi hade visserligen heller inga bevis för motsatsen förutom ett vittnesmål från mitt slaktbiträde.
Utgången är oviss.
Dom meddelas den 28 april.
Gösta

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #135 skrivet: 14 apr-11 kl 21:45 »
Hej Gösta har med spänning läst din tråd.

Å inte kan jag tro att du ska bli fälld. Kunde åklagaren inte bevisa sina påståenden så faller troligen målet som en pannkaka. Jag hoppas det sitter kloka tanter o gubbar i rätten.

Kram på dig. Lena

Just_me

• Småland
« Svar #136 skrivet: 14 apr-11 kl 22:36 »
Vad hände då?
Åklagaren hade som jag visste ingenting på fötterna. Han påstod att jag klubbade i stort sett alla kaniner jag slaktade.
Vi hade visserligen heller inga bevis för motsatsen förutom ett vittnesmål från mitt slaktbiträde.
Utgången är oviss.
Gösta

Är det inte så att man aldrig är tvungen att bevisa att man är oskyldig utan tvärt om?
Tror det kommer gå bra!

Sussilo

• Gäst
« Svar #137 skrivet: 15 apr-11 kl 07:26 »
Vittnesmålet från slaktbiträdet måste väl ändå väga tungt? Fortsätter att hålla tummarna för dig Gösta!

Gille

• -
« Svar #138 skrivet: 15 apr-11 kl 16:14 »
Vad hände då?
Utgången är oviss.
Gösta
Kvitto på de slaktmaskar du slitit ut?
Kaninuppfödare och pelargontant.

Gösta

« Svar #139 skrivet: 15 apr-11 kl 21:44 »
När domen kommer den 28:e april kommer den troligen att överklagas av den part som förlorar.
Eftersom nu åklagaren har visat sina kort eller snarare brist på kort så kan jag agera på lite annorlunda sätt.
jag har skriftligen bjudit in Jordbruksverket, Länsstyrelsen, Kommunen samt veteriärförbundet under 2010 att närvara vid en normal slaktdag för att de skall kunna förvissa sig om hur det går till. Samtliga har avböjt min inbjudan. Om de hade närvarat så faller ju hela anklagelsekedjan som ett korthus och det vore ju ett kraftigt nederlag för den drivande kraften....
Det finns ytterligare ett mål mot mig som är direkt kopplat till MR B. Det ligger i dag hos förvaltningsrätten efter ett överklagande på Länsstyrelsens beslut som har förbjudit mig att använda slag i huvudet vid bedövning. Jag får inte ens vid nödslakt bruka detta. Nödslakt= misslyckat skott/skadskjuten kanin. Metoden är rekommenderad vid dessa tillfällen, dock tydligen inte för mig.
Gösta

Dela detta:

* Inloggade just nu

419 gäster, 1 användare
mulle mullvad

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser