Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jordärtskockor  (läst 3613 gånger)

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
Jordärtskockor
« skrivet: 05 feb-11 kl 13:02 »
Har tänkt sätta knölar från jordärtskockor till sommaren men undrar var man kan få tag på några? Gärna någon sort som kan hinna blomma här i zon 6...
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
SV: Jordärtskockor
« Svar #1 skrivet: 05 feb-11 kl 13:12 »
Såg att Olssons frö sålde. Annars kan du få köpa av mig så fort tjälen släppt, men jag vet inte vilken sort jag har
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

ryafar

• Halland
« Svar #2 skrivet: 09 feb-11 kl 12:40 »
Satte för ca 15 år sedan knölar som köptes i mataffären. Har sedan dess gett upp till 3.8m hög blast i zon 3 och imponerande välfyllda stånd under. Blommar dock inte. Sparar alltid de största knölarna till nästa års utsäde.

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #3 skrivet: 11 feb-11 kl 20:14 »
Jag har den blommande sorten Bianca. Kan plocka upp några knölar och skicka dig om du vill.

Johanna
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
« Svar #4 skrivet: 11 feb-11 kl 21:12 »
Ja jättegärna! När kan du skicka i så fall?
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #5 skrivet: 11 feb-11 kl 21:46 »
Kan nog ta upp några i helgen, om inte nattens minusgrader ställer till det.
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
« Svar #6 skrivet: 12 feb-11 kl 07:45 »
Ok, ingen brådska för min del. Ligger en halvmeter snö på landet så...
www.backforsgard.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

738 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser