Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vaktel ägg kartonger i papp, vilken storlek kan vara intressant?  (läst 7960 gånger)

Jennydalby

• Jämtland
hej,
Vilken kartong storler skulle ni köpa?
12 eller 18 pack?
Jag och min sambo bor i ytterocke i jämtland. vi driver ett krav/Ekologiskt lantbruk med mjölkkor. Har svensk gul anka ( genbank ), vaktlar och höns.

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
12 pack
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
12  :)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Båda (vilket jag också har). ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Jennydalby

• Jämtland
Båda (vilket jag också har). ;D

Vart har du fått tag på dem då? ;D
Jag och min sambo bor i ytterocke i jämtland. vi driver ett krav/Ekologiskt lantbruk med mjölkkor. Har svensk gul anka ( genbank ), vaktlar och höns.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Jag köpte dem på nationalen. =)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Agdasdröm

• Lyckliga höns = Glädje
    • Uppland
Här kommer en liten fråga ??? Vad är nationaten ???
Jag skulle också vilja köpa kartonger.
Ungefär, vad kostar 12 resp 18 packs?

Agdasdröm

• Lyckliga höns = Glädje
    • Uppland
Jag menar nationalen förståsssss. Fredagströttheten har visst satt in.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Nationalen = utställning.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
hej,

en 12 pack gick på 7:- st med frakt inräknat förra året...

mvh

Jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

lantis

• Västmanland
Det finns äggkartonger till vaktlar att skicka efter från england mycke mycke billigare.

Jennydalby

• Jämtland
högberga kommer att ta hem dem  ;D
Jag har pratat med dem idag.

Agdasdröm

• Lyckliga höns = Glädje
    • Uppland
 ;D Det låter enklare än med högberga än att ta dom från england. Tack för informationen. Nu har jag lärt mej något nytt igen.

kennetshöns

Det finns äggkartonger till vaktlar att skicka efter från england mycke mycke billigare.

Var ifrån beställer du dom?
Tack
Kenneth

Jennydalby

• Jämtland
som jag har förstått av högberga kommer de inte att vara så dyra.

lantis

• Västmanland
Franska jättevakteläggen går inte ner i pappkartongerna, går inte att stänga locket. :'(

Jennydalby

• Jämtland
Franska jättevakteläggen går inte ner i pappkartongerna, går inte att stänga locket. :'(

Om man lägger i de största i mitten och de lite minder på sidorna så går det, jag har bara franska jättevaktlar här hemma och det går jätte bra ;D

lantis

• Västmanland
Vissa är jättestora, 19 gram väger de

Jennydalby

• Jämtland
Nu har högberga de ute på sidan  ;D
Och de kostar inte mer än 4-4.5kr /st beroende på storlek.
Tycker jag är ett jätte bra pris!

Fredrikslund

• Södermanland
Fattar inte, när jag kollar står det att jag måste köpa minst flera hundra stycken för över 1000 spänn. Jag vill inte punda ut så mycket direkt, scuk gilalr inte högberga alltid är det nått :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

637 gäster, 2 användare
LimJans, Carolina

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser