Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tomat sökes  (läst 2735 gånger)

Zebbe

• Västergötland
Tomat sökes
« skrivet: 26 jan-11 kl 21:27 »
Jag söker frön och odlingserfarenhet från tomaten Japanese Trifle Red? Har du tips eller kanske frön?
Christina, Olle och katten Love - åretruntboende öbor med 15 tackor och liten biodling tillsammans med vänner.

Jessie Hillbilly

• -
SV: Tomat sökes
« Svar #1 skrivet: 27 jan-11 kl 11:03 »
Hej Zebbe.  Jag tror att jag odlade Japanese Trifle men den "svart" sorten - vet inte om det är samma.  Jag hade det på friland zon2 i Stockholms trakten....och jag plockade de i september och tog in de för att mogna.  Jag tror i min zon måste man har en kanon sommar eller de i växthus.  Gick mycket bra med Tigerella på friland.  Lycka till.//Jessie

ryafar

• Halland
« Svar #2 skrivet: 09 feb-11 kl 13:28 »
Frön hittar du här
http://www.tomatklubben.se/
Där finns också gott om andra odlingsvärda sorter med smakupplevelser flera härader från snabbköpets tomater.

Zebbe

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 13 feb-11 kl 20:25 »
Tack - ryafar - men funkar tomatklubben fortfarande?nån som vet?
Christina, Olle och katten Love - åretruntboende öbor med 15 tackor och liten biodling tillsammans med vänner.

Sätterbron

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 13 feb-11 kl 21:52 »
Du måste vara medlem i Tomatklubben men är du det så är det bara att handla!
Bor i hus mitt i skogen, make, tre barn. Hedemorahöns, Helsingefår och bonnkatter.

Dela detta:

* Inloggade just nu

628 gäster, 4 användare
javill, Smålandstokarna, RickardR, donderboss

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser