Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Klarar en grupp gäss att skydda sig mot räv?  (läst 4580 gånger)

Paradisgården

• Västergötland
Klarar en grupp gäss att skydda sig mot räv?
« skrivet: 16 jan-11 kl 11:50 »
Ja, som rubriken lyder: Klarar en grupp gäss att skydda sig mot räv? Vet ju att gäss har en tendens att "vakta" mot människor
de inte känner. Klarar de rävar och liknande också - bortsett från när de sover alltså?
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Klarar en grupp gäss att skydda sig mot räv?
« Svar #1 skrivet: 16 jan-11 kl 11:53 »
jag trodde det men räven norpade 5gäss (italienare) en vinter när de bara var inhägnade med fårstaket... bättre att vara på säkra sidan och hägna ordentligt...  gruppen bestod av 7gäss och räven tog en åt gången :P...
Fjäderfän och kaniner

gernsö

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 16 jan-11 kl 11:59 »
svaret är : absolut inte. ingen chans alls.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 16 jan-11 kl 12:12 »
Nähä, okej. Tack för era svar.
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

kraut

• Skåne
    • postannelund
« Svar #4 skrivet: 11 feb-11 kl 17:56 »
det kan hända men oftast så är räven en väldigt bra bedömare av gäss, räven tar oftast de bästa djuren. en hane min gamle morfar hade skyddade flocken mot räv men det var ett undantag.

Dela detta:

* Inloggade just nu

468 gäster, 3 användare
Rutans, Broccolie, simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser