Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Anna med avslagen näbb!Hon finns inte mer.  (läst 21066 gånger)

Natha

• Blekinge
    • http://www.nathalies.n.nu/
SV: Avslagen näbb!!! Bara att ta bort? :(
« Svar #20 skrivet: 05 jan-11 kl 18:23 »
jag tycker du ska avvakta och se, ser hon pigg ut för övrigt?
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

http://nathalies-xenja7.blogspot.com

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #21 skrivet: 05 jan-11 kl 18:38 »
Jag ska få lite antibiotika i morgon om hon inte blir sämre. Hon verkar väldigt pigg om man tänker på hur hon ser ut. Jag uppdaterar lite mer sen men som det ärjust nu så är hon för pigg för att avlivas. Hon dricker.
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Alba

• Södermanland
« Svar #22 skrivet: 05 jan-11 kl 18:52 »
Det är bra att hon dricker! Om djuret inte är ett uppenbart fall för avlivning, brukar jag alltid avvakta ett tag. Man kan bli rätt chockad och ställd själv, och kan inte alltid fatta rätt beslut på en gång. Det är ofta också en fördel att efter en snabb besiktning låta djuret vila. Upprepade undersökningar, hantering osv förvärrar bara chocken. Särskilt när man själv är stressad och illa berörd.

/Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #23 skrivet: 05 jan-11 kl 19:54 »
himel och pankaka... ja trodde jag inte var möjligt  :o oftast när folk  börjar med samma trådar är det som min tupp hade, förväntade mig inte att det var så illa. Ni väljer det ni känner är rätt  :-\

Fuglemakeren!

• Norge
« Svar #24 skrivet: 06 jan-11 kl 16:17 »
Hur går det, är hon bättre?
www.fuglemakeren.net
sultan, malay, MES, chabo, silke, dvärgsilke

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #25 skrivet: 06 jan-11 kl 17:10 »
Hur går det, är hon bättre?
Hon är mycket piggare idag.Hon dricker, pickar runt på burgolvet och har till och med fått i sig lite mat. Har börjat "prata" lite och följer med och tittat på barn och katter som rör sig här hemma. Svullnaden har börjat lägga sig och jag har fått "lite" antibiotika så att hon inte ska få en inflamation i såret. Tack så väldigt mycket för den du snälla människa som ringde och gav mig en burk med pulver till min lilla höna. Tack för de pm jag fått. Nu hoppas jag bara att det räcker och att hon piggar på sig ännu mer.

Alba

• Södermanland
« Svar #26 skrivet: 06 jan-11 kl 17:23 »
Fantastiskt! Sitter näbben fast när hon pickar?

/ Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

Fuglemakeren!

• Norge
« Svar #27 skrivet: 06 jan-11 kl 18:05 »
Om den lösa delen blir hängande kan den fastna och slitas av och göra mer skada, tänk avriven nagel? Så småningom kanske den bör trimmas av eller fästas. Hudlim? Sårtejp? En papegojnäbb jag vet om fick repareras med plastic padding.
www.fuglemakeren.net

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #28 skrivet: 06 jan-11 kl 21:56 »
Jag hittar inte bilden!
Kan någon länka? ::)
Dv. höns, undulater & ragdoll

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #29 skrivet: 06 jan-11 kl 22:16 »
Jag hittar inte bilden!
Kan någon länka? ::)

Jag tog bort bilden. Hon såg verkligen hemsk ut och varje gång jag såg bilden så funderadejag över hur jag kunde vara så hemsk att inte ta bort henne men samtidigt så hade jag ju hönan här hos mig och tittade ajg på henne i verkligheten så såg jag en höna som det var en massa liv i och då kändes det fel att inte ge henne en chans.

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
« Svar #30 skrivet: 06 jan-11 kl 22:47 »
Satt just och funderade på om jag skulle tordas titta på bilden  men då behöver jag inte leta vidare ...vad gott om hon är piggare...håller alla 20 tummar för lilla pönan...
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

Fuglemakeren!

• Norge
« Svar #31 skrivet: 07 jan-11 kl 12:25 »
Du måste uppdatera oss om hur det går varje dag. Tänker på den lilla hönan  :-*
www.fuglemakeren.net

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #32 skrivet: 07 jan-11 kl 16:49 »
Samma som igår. Lite piggare. Ena sidan är fortfarande lite svullen men inte mycket inte. Hon verkar se även på det ögat som varit mest svullet. Hon äter och dricker, skulle nog vilja ha en större bur men det får vänta. Hon putsar sina fjädrar och pickar lite överallt. Hon verkar inte ha några problem med näbben så jag hoppas att det ska lösa sig själv (men det gör det säkert inte men just nu så får det vänta).

å jag har en glad liten höna som längtar ut till de andra.

Vi funderar på om det inte kan vara vår klupige blommetupp som försökt sprida sina gener. Hoppat på henne och hon har halkat och slagit sig medans han försköt få sin a gener vidare.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #33 skrivet: 07 jan-11 kl 17:02 »
Skönt att höra att hon piggar på sig. :)

Hmm... Men halkat och slagit sig... Den där skadan såg ju så himla... Blodig och våldsam ut.  :-\ Hon har inte blivit attackerad av något annat tro?
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Alba

• Södermanland
« Svar #34 skrivet: 07 jan-11 kl 17:28 »
Finns det fönster i hönshuset? Funderar på om hon blivit rädd för något ute och kraschat sig mot ett fönster eller vägg. Kanske såg skymten av duvhöken? En kompis höll på att förlora sin ena skrattduva på det viset, trots att den alltid var lös hemma, flög den i rutan av rena förskräckelsen när höken flög förbi ute. Duvhonan reagerade inte alls, såg väl inte vad som hände... Det kan räcka med en skugga som liknar en rovfågel.

/ Alba

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #35 skrivet: 07 jan-11 kl 22:12 »
ibland blir jag glad när jag har fel!!!!

lycka till lil hönan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #36 skrivet: 08 jan-11 kl 09:54 »
Fortfarande på bättringsvägen. Jag som inte sitter och pratar med henne flera gånger i timmen ser att svullnaden har lagt sig ännu lite mer medans de som sitter och pratar med henne hela tiden tycker att hon ser ut som igår. Hon äter och dricker i dag också. Så fortfarande är det en liten höna på bättringsväg.

Natha

• Blekinge
    • http://www.nathalies.n.nu/
« Svar #37 skrivet: 08 jan-11 kl 18:45 »
va bra att hon äter och dricker ett plus i kanten me att hon tvättar sig :) då mår hon bra :)
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

http://nathalies-xenja7.blogspot.com

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #38 skrivet: 09 jan-11 kl 17:06 »
Hur ser hönan ut idag?
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #39 skrivet: 09 jan-11 kl 21:22 »
Bättre och bättre dag för dag.:) Hon verkar må bra efter omständigheterna. Hon blev faktiskt riktigt illa slagen/nedtrampad/trillad eller vad det nu var som hände.
Ena ögat är fortfarande inte bra men det verkar somom hon ser med det ändå.

Dela detta:

* Inloggade just nu

439 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser