Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bytes tråd!  (läst 18521 gånger)

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Bytes tråd!
« Svar #20 skrivet: 06 dec-10 kl 20:55 »
jag har en pekinganka en hane som bytes mot förslag,.
Fjäderfän och kaniner

grimbart

• Västergötland
« Svar #21 skrivet: 06 dec-10 kl 20:58 »
jag byter slakthjälp mot att jag får del av kött... ankor,höns,kaniner,får,gäss
Fjäderfän och kaniner

ingegärdsgårn

« Svar #22 skrivet: 07 dec-10 kl 00:17 »
jag vill ha vävskedar till min vävstol 110 och 120  rör per 10 cm. det är till gardiner.

Enstöring

• Hälsingland
    • http://randy.zoomin.se
« Svar #23 skrivet: 12 dec-10 kl 22:13 »
Jag har en motorcykel att byta bort!

grimbart

• Västergötland
« Svar #24 skrivet: 12 dec-10 kl 22:50 »
gbg typ..
Fjäderfän och kaniner

Falin

• -
« Svar #25 skrivet: 01 jan-11 kl 17:19 »
Jag vill gärna ha en fungerande separator.

Här finns nöt- och lammkött, honung och bivaxsalvor. Och en köttrastacka!  :)

Enstöring

• Hälsingland
« Svar #26 skrivet: 26 jan-11 kl 18:40 »
Motorcykeln finns kvar, men ingen vill ha den?

Jag har en massa VHS-filmer också, bytes mot förslag. Lista finns här: http://www.randy.zoomin.se/index/118965.html

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #27 skrivet: 26 jan-11 kl 21:41 »
Hästtäcken i stl 125 olika tjocka.
Har även träns stl full bett stl 16,5 och pessoabett i olika stl.

Vill byta till mej större häst täcken eller huvudlag i xx-full.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Liahloppan

• Uppland
« Svar #28 skrivet: 03 mar-11 kl 19:14 »
Har du häst OCH höns? Se hit!

Har helt nya sporrar i mässing, dam modell med normallängd på pinnen. Med läderrem i svart. Bra kvalitet! Använda en gång (la hästarna på hyllan sedan hingsteländet slängde av mig illa - han gillade nog inte sporrarna  ;)) Sporrarna byter jag gärna mot två flak matägg.

Har även helt nya överdragsbyxor med hellång dragkedja och reflexer i sidorna, märke Mountainhorse, lätt fodrade, stl 170 / small. Perfekta nu när vårslasket är att vänta! När du ska ut med hunden, mocka, fodra ja whatever faktiskt. Jag köpte fel storlek, de är något för små till mig. Passar en tjej som normalt har storlek small och är ca 170 cm lång. Byxorna var dyra så mot dem vill jag ha några bra, friska värphöns eller dito kycklingar här i vår.

Är du duktig på hönshållning och kan tänka dig lära mig lite om det så slänger jag med en helt ny longerlina också :) För jag är stolt, nybliven stug-innehavare o ska minsann ha liv i min lilla lada, lära mig hur man bygger hönsgård och håller de små liven välmående. Tror jag hittat rätt forum ;-)

Jag finns i Håtuna norr om Stockholm. Hör av sig den som känner sig manad.
Den vänligaste och förståndigaste själ jag känner bor i min hund. Om jag själv förmår vara hälften så kärleksfull och förlåtande mot människosläktets alla brister är jag fullt nöjd.

Enstöring

• Hälsingland
« Svar #29 skrivet: 13 mar-11 kl 18:10 »
Nu kan jag även byta bort avelsägg från  svart dvärgcochin mot....??? Förslag mottages.

Motorcykel och VHS-filmer fortfarande aktuellt.

Eva-Lisa

• Älskar att drömma
    • Småland
« Svar #30 skrivet: 28 mar-11 kl 08:16 »

Har helt nya sporrar i mässing, dam modell med normallängd på pinnen. Med läderrem i svart. Bra kvalitet! Använda en gång (la hästarna på hyllan sedan hingsteländet slängde av mig illa - han gillade nog inte sporrarna  ;)) Sporrarna byter jag gärna mot två flak matägg.

Här hann jag bli riktigt upprörd, satt och svor så det osade över dej,  >:D trodde det var lössporrar till tuppfätning, men när jag fortsatte att läsa så förstod jag de var till ridningen  :-[ Jag är inte så bevandrad i hästvärlden   ;D

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #31 skrivet: 28 mar-11 kl 08:33 »
har en hundbur bytes mot fågelbur

Brokullen

• Dalsland
« Svar #32 skrivet: 28 mar-11 kl 09:26 »
Har ett gäng sadlar i olika prisklasser att byta mot något,vet bara inte vad.
Finns även träns och bett i mängder
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

Jordbron

• Västergötland
    • Jordbron
« Svar #33 skrivet: 28 mar-11 kl 09:44 »
Gratis sommarstuga ca 6 mil från GBG - helger, veckor eller mer.
Bytes mot div hjälp.
Enklare hjälp med gård o djur. Nu snackar vi inte slitsamt gårdsarbete utan enkla, lätta och inte tidskrävande uppgifter såsom tillsyn, kanske lite utfodring, kel o lek etc efter behov och förmåga....
Bilder finns på www.jordbron.se
Tveka inte!!!
Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
« Svar #34 skrivet: 28 mar-11 kl 10:06 »
Vilken bra tråd!

Jag är intresserad av: en damcykel, robust och i ok skick.

Jag kan byta bort: massor av barnkläder i storlekar från 86 upp till 158, både kill och tjej.

Brokullen: jag kan vara intresserad av en allroundsadel till en liten häst (153, ganska smal). Pm:a gärna om du tror att du har någon!

Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Enstöring

• Hälsingland
« Svar #35 skrivet: 28 mar-11 kl 10:57 »
Citat från: Liahloppan skrivet 03 mar-11 kl 19:14

Har helt nya sporrar i mässing, dam modell med normallängd på pinnen. Med läderrem i svart. Bra kvalitet! Använda en gång (la hästarna på hyllan sedan hingsteländet slängde av mig illa - han gillade nog inte sporrarna  ) Sporrarna byter jag gärna mot två flak matägg.

Här hann jag bli riktigt upprörd, satt och svor så det osade över dej,  >:D trodde det var lössporrar till tuppfätning, men när jag fortsatte att läsa så förstod jag de var till ridningen  :-[ Jag är inte så bevandrad i hästvärlden   ;D

Här blev det byte!
Jag fick ett gott skratt av Eva-Lisa, och byter det mot ett tack.

Fny

• Uppland
    • Handicraft by Agis
« Svar #36 skrivet: 13 apr-11 kl 10:44 »
Fantasyserie i nyskick, svenska!

Det är tre böcker av Patricia McKillip, serien heter Stjärnbäraren från Hed. Har legat olästa sen jag var tonåring - fick dem tyvärr precis när jag övergick till att läsa på engelska (när eng är originalspråk vill säga!) så det bara aldrig av att läsa dem. Knappt öppnade, väldigt fint nyskick! Nån som vill ha? Byter gärna mot garn, helst växtfärgat. =)

Appe

• Övriga världen
« Svar #37 skrivet: 13 apr-11 kl 19:46 »
Lägger in ett litet bidrag kommer säkert att lägga in fler. Tycker detta är en fantastisk bra ide.
Finnes
Höns äldre samt halvvuxna kycklingar ras dvärgcochin. Kan tänka mig byta 2-3 stycken

Bagge- Hälsingefår med SE-nummer trevlig går gärna på promenad med grimma och rep.
Fertil fick just 4 lamm

Unghingst- Ridponny 3 år e. Lv elegant u. diplomsto

Ull från helsingefår. Har precis klippt två tackor

Önskas

Shettis mini eller normal sto

Fårtackor

Elaggregat starkt

Fårnät

Bil

La Ladin

• Västergötland
« Svar #38 skrivet: 13 apr-11 kl 19:51 »
Har gotlandskaninungar som jag gärna byter mot lantrashöns. Genbank. Helst gotlandshöns men jag är flexibel.
När kaninerna har växt till sig kan jag även tänka mig att byta kött mot höns. Levande höns, alltså.  :)

Mutantmusen

• Västergötland
« Svar #39 skrivet: 14 apr-11 kl 16:33 »
jag har ett databord med glasskiva och metallram (från Jysk)
bytes mot, ja kom med förslag, dock inga djur då hyresvärden inte skulle gilla detta. :D
annars gillar jag pysselprylar som garner, tyg mm
Jag kan inte veta på allt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

627 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser