Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vart kan jag få tag i en vattenbehållare av metall?  (läst 2297 gånger)

Nina W

• Värmland
Vart kan jag få tag i en vattenbehållare av metall?
« skrivet: 29 nov-10 kl 20:34 »
Jag har kommit fram till att metall är bättre än plast pga metall leder värme medans plast isolerar. Men den enda jag hittat är en på Nordpost och den är smal, hög och står på ben och har någon slags rinn-grej under som ser ut att lätt kunna frysa. Då räcker det inte med värmelampa över eller värmeplatta under. Vet någon ifall det ändå finns? (Jag har kollat upp Högberga och Granngården.)

Aklejan

• -
SV: Vart kan jag få tag i en vattenbehållare av metall?
« Svar #1 skrivet: 29 nov-10 kl 23:35 »
Jag har den där vattenbehållaren från Granngården i metall! *Supernöjd*
Den har aldrig fryst eller krånglat...
Men jag har ett välisolerat hönshus där det aldrig blir minusgrader...

Nina W

• Värmland
SV: Vart kan jag få tag i en vattenbehållare av metall?
« Svar #2 skrivet: 30 nov-10 kl 00:35 »
Jag såg inte till någon vattenbehållare i metall på Granngården, men dom kanske bara inte hade någon hemma just nu. Kan ringa dit imorgon. Hönshuset fanns redan då jag flyttade hit och det är ett riktigt fuskbygge! Så tyvärr kan jag inte hålla det frostfritt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

639 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser