Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Korv på lamm/får  (läst 2616 gånger)

vallar-elin

• Norrbotten
Korv på lamm/får
« skrivet: 26 nov-10 kl 12:59 »
Hejhej! Jag tänkte höra om det finns någon här som gör korv på lamm. Har två bagg-lamm som snart skall slaktas och tyckte det skulle vara kul att pröva göra korv. Har dock bara gjort blodkorv tidigare (på ren) och har ingen aning om hur man gör korv med kött i. Behöver man något "bindande" eller är det bara kött, kryddor m.m.? Någon som använder tarm från djuren eller kan man köpa "korvskinn" någonstans? kan tänka mig att det inte blir så många korvar om jag bara skall anv tarm från mina två.
Tips på bra kryddor till lamm?
26 årig tjej som bor med sambo i Luleå skärgård. Två strävhårstaxar, en Border Collie ett tjugotal höns. Vi ägnar oss åt får, har 25 tackor av köttrasmix med tanken att utöka

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: Korv på lamm/får
« Svar #1 skrivet: 26 nov-10 kl 13:04 »
Gjorde ett utmärkt korv nyss av lamm, hittade receptet i coops senaste medlemstidning, går att söka på coop.se också.
Nåt så ruskigt gott va det :)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

malines

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 26 nov-10 kl 13:18 »
Gjorde oxå nyss, på en god tacka (från Frances), fläskfärs, timjan, rosmarin, lök och potatis. JÄTTEGOTT.

Trasslan

• Drömmar är till för att förverkligas☺
    • Medelpad
« Svar #3 skrivet: 26 nov-10 kl 13:54 »
Men korvskinnen då, vart kan man köpa sådana???
Helsingefår genbank, lite blandade höns, hundar och katt.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 26 nov-10 kl 14:19 »
Fråga vilken mataffär som helst, har dom det inte kan dom säkert ta hem!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

vallar-elin

• Norrbotten
« Svar #5 skrivet: 26 nov-10 kl 14:24 »
Tack för era svar  :D Jag får nog ta och testa då.
Är det någon som använder egna korvskinn?
26 årig tjej som bor med sambo i Luleå skärgård. Två strävhårstaxar, en Border Collie ett tjugotal höns. Vi ägnar oss åt får, har 25 tackor av köttrasmix med tanken att utöka

Dela detta:

* Inloggade just nu

597 gäster, 1 användare
junneboy

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser