Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna fårglädjetråden!  (läst 22777 gånger)

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
SV: Allmänna fårglädjetråden!
« Svar #80 skrivet: 13 sep-12 kl 21:37 »
Kolla vad som kom i brevlådan häromdagen!!!!!  ;D *korkar upp champagnen*
Grattis  :D
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

PeterHalmstad

• Halland
Gotlandstackor
« Svar #81 skrivet: 26 sep-12 kl 11:50 »
Jag är glad över mina fem nyainköpta Gotlandstackor. Ser redan fram emot lammningen :)
Vi har Gotlandsfår och två Border Collies på vår lilla Halländska gård.

Daniel1983

• Västergötland
« Svar #82 skrivet: 26 sep-12 kl 22:38 »
Jag är glad att jag fått till en redigt stor o fin fårabox till mina nyinköpta gottlandstackor. Där kommer dom nog stortrivas i vinter:)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #83 skrivet: 06 okt-12 kl 21:03 »
Första säsongen som jag klipper mina egna får! Har gått på två klippkurser hos Carina Jälkentalo, fantastiskt klippare. Rätt så nöjd, det tar lite tid å man putsar lite här å lite där å så lite här igen. Men det går bättre och bättre! Inga klippskador alls på de sex jag klippte idag. Tar resterande fem i morgon.

70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #84 skrivet: 17 okt-12 kl 21:56 »
Nu är allt i sin ordning! Idag kom papperen på att jag har godkänd genbank på mina Åsenfår  ;D

70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

MonaW

• Västmanland
    • Monas sida
« Svar #85 skrivet: 18 okt-12 kl 09:40 »
Kul. Grattis. :)
Åsenfår, hundar och katter

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #86 skrivet: 23 okt-12 kl 18:33 »
Får-året går mot sitt slut. Ny bagge är inköpt och hämtad och jag är hysteriskt nöjd med honom. Bara två baggisar kvar att slakta. Levererar ett gäng tacklamm imorgon till ett nytt hem. Sen har jag bara 5 st djur att klippa och skicka skinnen till beredning och sen är det LUGNT fram till lammning! *tack gode gud*
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

vallhunden

• Västergötland
« Svar #87 skrivet: 23 okt-12 kl 18:59 »
Sista lammen åkte på slakt idag!
(Som en kompis på jobbet kommenterade, snart får hon nya lamm igen!! ;D)
Har bara lite småbete kvar i några hagar till, i början på nästa vecka så är det dags att börja äta vinterfoder. Baggen släpps i nästa vecka med. Ungtackorna ska då sorteras bort och sättas i "ungmö-fängelset". ;D ;D Dom kommer att vara vinterns träningsobjekt när hundarna ska tränas i vallning.

Snart lägger sig lugnet över gården :)
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Anette

• Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
« Svar #88 skrivet: 08 apr-13 kl 16:39 »
Nu kommer äntligen årets lamm. Underbar tid  ;D

Två lite äldre bröder och en av dagens nykomlingar.
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

JonasWess

• En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
« Svar #89 skrivet: 23 apr-13 kl 13:28 »
Nu kommer äntligen årets lamm. Underbar tid  ;D

Två lite äldre bröder och en av dagens nykomlingar.
Så himla söta dom är. Är så vackra med sin skäckfärg. :)
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

ängesgården

• Dalarna
« Svar #90 skrivet: 23 apr-13 kl 14:14 »
av 17 lamm blev det 15 levande  ;D Tjoho!
massor av djur finns det här hos oss :o)  Kor, får ,kaniner ,höns, ankor,kalkoner ,katter mm

Dela detta:

* Inloggade just nu

463 gäster, 1 användare
Mr.O

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser