Kött till höns? Vad ska man inte ge?

Startat av Anso1971, 19 Jun-06 kl 16:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

systermicke

Våra får alla rester utom avocado och rå potatis.

Bara lilla jag

Svarthönan

Citat från: Karlsdotter skrivet 22 Okt-13 kl 08:30
Har vi inte pratat nog om detta ämne ?
Nej det har vi inte. Jag efterlyser fortfarande en fungerande länk. Det kan väl inte vara förbjudet att vilja läsa mer om det, kunna skicka länken till bekanta osv?

Charlotte

Citat från: Svarthönan skrivet 28 Okt-13 kl 11:35
Nej det har vi inte. Jag efterlyser fortfarande en fungerande länk. Det kan väl inte vara förbjudet att vilja läsa mer om det, kunna skicka länken till bekanta osv?
http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/djurprodukter/foderochutfodring.4.207049b811dd8a513dc80003970.html
Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Ljus

kattmat vet jag vissa som ger :) Så länge de är tillagat borde de väl vara lugnt? Förstår att man inte ska ge dem rått kött då de kan få smak på blod ...

Karlsdotter

Kattmaten är garanterat sämsta varorna i och inte ens säkert att det är svenska råvaror . Så där kan det finnsa många sjukdomar som kan spridas till hönsen . Direkt olämpligt .

Och det har inget med smak för blod att göra . Utan de direktiv som finns i större delen av världen för att minska risken för att sprida sjukdomar som är skadliga inte bara för höns utan för människor , andra djur och tillslut ekonomin inom landet och över gränserna .

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

550 Gäster, 0 användare