Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Windowfarming  (läst 3533 gånger)

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
Windowfarming
« skrivet: 10 nov-10 kl 20:10 »
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga...
Först tänkte jag, åh så smart, kul med återanvändning av typ gamla saftflarror... Sen kollade jag prislistan...

http://www.windowfarms.org/kits

Någon som gjort något liknande utan att beställa målade petflaskor för 2000kr?

//Lina

orangutang

• Skåne
SV: Windowfarming
« Svar #1 skrivet: 11 nov-10 kl 09:46 »
Jag har inte provat, men ämnet har varit uppe förut: http://www.alternativ.nu/index.php?topic=96841.msg838214#msg838214

houdini

• Gästrikland
SV: Windowfarming
« Svar #2 skrivet: 04 jul-11 kl 17:55 »
Jag har byggt en "window farm" i mitt fönster som fungerar superbra och är väldigt skönt att vila ögonen på. Kostnaden för systemet var runt 3-400. Jag har förstås gjort vissa smärre förändringar. Framför allt har jag tagit plaströr i mindre storlek och gjort vattenpelaren längre så att det inte går åt så mycket luft för att driva runt vattnet. Jag har enklaste varianten av akvariepump och driver tre kolumner med totalt 18 "krukor". Det skulle aldrig gå om jag inte använt den här lösningen.
Nästa steg blir att till hösten skaffa diodlampor så att jag kan fortsätta njuta av färska grönsaker.
På Kulturhuset i Sthlm ska det finnas en gigantisk window farm, när jag har vägarna förbi ska jag kika in på den :)
I dagsläget odlar jag kryddväxter, sallad, ruccola, grönkål, ärtor, ampeltomater m.m.

Dela detta:

* Inloggade just nu

466 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser