Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygger uthus/förrådsbod  (läst 17168 gånger)

DennisCA

• Finland
SV: Bygger uthus/förrådsbod
« Svar #120 skrivet: 16 jul-21 kl 19:14 »
Nåja då var sista väggen uppe, också den svåraste att sätta upp, gjorde den i delar istället

Dubbla stående 2x8:or under dörren med dubbla reglar vid dörren för stöd under 2x8:orna också, eftersom två av takåsarna kommer vila över dörren.

DennisCA

• Finland
« Svar #121 skrivet: 18 jul-21 kl 19:16 »
Min granne var hit och kollade. Han jobbar som byggare och var intresserad av vad jag höll på med. Kom in på taket och jag förklarade att jag fått till råd att lägga ströläkten på flatten och köra på typ 1 tum, men det tyckte han jag inte skulle göra, ta 2x4or stående som originellt planerat och inte snåla på det, vankantade som jag redan använt duger.

DennisCA

• Finland
« Svar #122 skrivet: 22 jul-21 kl 14:26 »
Nu har jag varit och köpt mera virke. Jag bygger nu hela takkonstruktionen utav 47x100mm. Det var billigare än att köpa 45x70mm till bärläkt att göra så.

2.80€ meter för 45x70 vs 1.65€ för 47x100m. Jag kan ju också klyva själv så dubblerar jag virket. Då räcker det till taket och mera. Fast då måste jag rigga upp justersågen ordentligt för bräderna är alltid mer eller mindre skeva.
« Senast ändrad: 22 jul-21 kl 14:32 av DennisCA »

Dela detta:

* Inloggade just nu

234 gäster, 1 användare
alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser