Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Om kött och fisk i Handboken  (läst 10765 gånger)

Halte

  • Gäst
Om kött och fisk i Handboken
« skrivet: 09 nov-11 kl 22:57 »
Handboken är en kunskapsbank för självhushållning och där står redan mycket matnyttig information, men inom ämnet "Kött" är det än så länge inte så utbyggt och inom ämnet "Fisk" finns i dagsläget inget skrivet. Din hjälp behövs för att fylla på med information. Alla kan skriva i Handboken efter att ha registrerat sig och all information är välkommen, stort som smått! Så ta chansen att hjälpa till att bygga en svensk självhushållar-bibel!

>> Till "Kött" i Handboken
>> Till "Mat" i Handboken
>> Till Handbokens startsida
« Senast ändrad: 28 nov-12 kl 18:27 av Petter B »

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3471
    • Västergötland
SV: Om kött och fisk i Handboken!
« Svar #1 skrivet: 28 nov-12 kl 18:27 »
Vill tipsa om Anders Perols påbörjade text om styckning: http://handbok.alternativ.nu/Mat/Kött/Styckning/Att_stycka
Hoppas han eller någon lägger in illustrationer.

Lars Carlen

  • Inlägg: 2
    • Övriga världen
SV: Om kött och fisk i Handboken!
« Svar #2 skrivet: 23 jun-15 kl 11:53 »
 Jag måste påpeka att Receptet på Köttfärslimpa i handboken, under rubriken Kött. 't det mest underliga och lustiga receptet på Köttfärslimpa som jag någonsin sett. Egentligen söker jag ett recept på en fast köttfärslimpa somm passar att skiva och använda som smörgåspålägg. Men receptet i handboken hör nog hemma i brödbakningavdelningen.

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3471
    • Västergötland
SV: Om kött och fisk i Handboken
« Svar #3 skrivet: 23 jun-15 kl 11:56 »
 ;D ;D
Ja, det var nog inlagd som ett skämtsamt exempel på hur strukturen i ett recept kan se ut.
Tog bort det nu.
Hittar du något bra så lägg gärna in det i handboken.

Lars Carlen

  • Inlägg: 2
    • Övriga världen
SV: Om kött och fisk i Handboken
« Svar #4 skrivet: 23 jun-15 kl 12:08 »

jag antar att den färdiga köttfärslimpan blir fastare och lättare att skiva i tunna skivor om man blandar i mer stärkelse, majsena eller potatismjöl, i smeten Man får prova sig fram. brav karl reder sig och sin köttfärslimpa själv!
« Senast ändrad: 23 jun-15 kl 12:09 av Petter B »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

365 gäster, 3 användare
xaelanar, Tur-Johan, Hokuspokus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser