Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Spolning av grävd brunn  (läst 1762 gånger)

Norrbagge

• Norge
Spolning av grävd brunn
« skrivet: 05 dec-24 kl 14:29 »
Har fritidshus i Gullspång utan vatten in och avlopp. Skall få detta på plats i 2025. Brunnen är 60 år gammal och måste tömmas och spolas för att få renare vatten. Någon som kan tipsa mig om var jag kan få någon firma i Gullspångstrakten till å göra detta?

kretslopp

• mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
SV: Spolning av grävd brunn
« Svar #1 skrivet: 06 dec-24 kl 15:06 »
Du kan skaffa en dräneringspump, tömma ur allt vatten ända ned i botten. Det fyller då på med friskt gott vatten. Sen är det klart.
kretslopp

Själv är bäste dräng

• Östergötland
SV: Spolning av grävd brunn
« Svar #2 skrivet: 06 dec-24 kl 18:16 »
Ja, det är nog billigare än att anlita någon om man inte känner folk på trakten. Och man kan sedan renspumpa regelbundet eller vid behov när man har en pump. Vill man ha lite mer basiskt vatten slänger man i en säck eller två med brunnskalk när man rengjort brunnen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser