Ja jösses vilka vanföreställningar det finns om jägare, tokar finns det i alla grupper av människor såväl bland jägare, veganer, politiker osv. Jag har dödat mycket djur men skulle aldrig göra det utan ett vettigt syfte (mat, jaktvård, avlivning av trafikskadat vilt bla) och defenetivt aldrig pina ett djur, att jägare överlag är blodtörstiga mm är bara pladder men som sagt, visst finns det en hel del skjutgalna individer utan omdöme som både super och tjyvskjuter men de brukar ej bli speciellt långvariga i seriösa jaktlag. Själv jagar jag för att det är en livsstil som jag trivs med och jag tycker det är en bra känsla när jag fällt ett djur utan stress, att fika och träffa kompisarna är ej hela grejen, det kan jag göra hemma på gårdsplanen utan bössa isf (även om jag gillar mina jaktkamrater). Jakt går ut på att döda djur av olika anledningar, kråkor, ex skjuter man för att de ställer till ett elände för andra djur och pga mängden av dem, att det är kul är ej någon nackdel, tvärtom så oftast blir man bra på det som intresserar en och det man finner roligt. För att bli en framgångsrik jägare måste man besitta en hel del kunskap om naturen och dess djur. Jag är övertygad om att de flesta av jägarna i Sverige har en MYCKET bättre bättre uppfattning/kunskap om djur och natur än de som tror sig göra en välgärning genom att släppa ut 10 000 minkar eller sabotera jakttorn osv även om jag tycker att pälsfarmer är skit. Trots att jag jagar och har dessa åsikter anser jag mig vara "djurvän" och avskyr halal/koscher slakt, tjurfäktning, folk som inte slår ihjäl fisk de fångat, sådana som slår sina djur osv och finner det skrämmande att vissa tror på fullt allvar att det är samma sak att jaga som att vara sadist och plåga djur. Det är skillnad på att tro och veta. Väl mött i skogen.