Läste på deras fejsbook, fler som är missnöjda. Jag som fetat meningarna.
Urban
JAK Medlemsbank en
del av mina pengar är ju fast hos er i form av en låneinsats som ni har nyttjat i snart 5 år utan att betala mig någon ränta för. När kommer ni ta tag i er usla ekonomi och ersätta oss som väntar? Skrämmande att ni får fortsätta vara bank när ni inte har medel att betala era skulder. Skulle ändra stadgar eller något för att lösa det hela, har det gjorts? Så otroligt dålig information till oss som väntar på att få tillbaka våra pengar. Kan inte rekommendera någon att låta er handa deras ekonomi, då är pengarna säkrare i madrassen.
Författare
JAK Medlemsbank
Hallå Urban, ja det stämmer att vi arbetar på flera fronter för att kunna skynda på utbetalningen av de låneinsatser som är försenade. När något händer i frågan så uppdaterar vi vårat foruminlägg(
https://forum.jak.se/.../jakf.../d/aktuellt-om-laneinsatser/) samt informera i de digitala nyhetsbrev som går ut var tredjemånad. Vad gäller stadgeändringen, där insatser ska kunna överlåtas från medlem till medlem, så har förening tagit beslut om stadgeändringen och skickat in den för godkännande av Finansinspektionen.
Hos Finansinspektionen ligger även en ansökan om att återbetala låneinsatser för de lån som slutbetalas innan november 2016 som vi skickade in i juli i år.
Vi arbetar ständigt med att öka vår utlåningen genom tex lanseringen av nya bolån tidigare i år. Vi har förståelse för din frustration och vi arbetar som sagt med detta varje dag. MVH/JAK Medlemsbank