Intill nu har jag inte lämnat fake news eller oseriöst information och hur du uppfattar oseriöst information är upp till dig.
Mja ... oseriös information... själv anser jag att seriös information präglas av tydlighet - oseriös information av mindre, eller dålig tydlighet.
Så när du skriver att det kostar '8kr att prenumerera på Sydsvenskan' utan att ange för vilken tidsperiod, månad? år? livstid? så är det en påtaglig otydlighet=mindre seriositet
Den '8kronors prenumeration' du syftar på är en prenumeration som kostar 8kr i veckan, bindningstid 8 veckor, därefter ordinarie pris.
8x8kr=64kr, t om dyrare än det andra erbjudandet från Sydsvenskan som jag angav i mitt inlägg.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sedan var det det där med språk... I forumet skrivs det på svenska, med undantag för de personer om inte kan någon svenska alls, som skriver på engelska.
Så när jag skriver 'hyggligt' så är det svenska o inget annat. Hyggligt är en böjd form av hygglig och betydelsen finner du på
https://svenska.se/saol/?sok=hygglig : vänligt, trevligt
Hyggeligt, som du försöker få det till att jag skrivit, det ordet finns inte på svenska. Det verkar finnas i danskan, där det betyder 'mysigt'.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
I sektionen 'Innehållet i forumet' finns nu en tråd som handlar om inlägg baserade på länkar som inte kan öppnas p g a säg betalvägg. Moderator har framfört att detta redan är reglerat i forumreglerna, i passagen
'Inlägg innehållande länk ska vara meningsfulla i sig själva, även utan att länken öppnas' vilket jag läser som att uppgifterna/påståenden i inlägget skall gå att verifiera utan att den angivna 'betal/kostnadslänken' öppnas.