Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd -Blandrashöns  (läst 21195 gånger)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Bildtråd -Blandrashöns
« Svar #60 skrivet: 07 feb-11 kl 11:19 »
Jag kanske är lite för trött men vad jag garvade åt den vita tuppen som tittar in i bilder från höger. Påminner mig om den här fågeln man ser på kalle anka på julafton.

Haha, klockren bild ju! Höns i ett nötskal (i alla fall mina) - "Vad gör du... får vi vara med?? Vad är det... går det att äta??"

;D
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

fauve

• Gäst
« Svar #61 skrivet: 07 feb-11 kl 11:40 »
Jag kanske är lite för trött men vad jag garvade åt den vita tuppen som tittar in i bilder från höger. Påminner mig om den här fågeln man ser på kalle anka på julafton.

;D Han är överlag en nyfiken typ den vita (han har lite gul/bruna fläckar på kroppen) och han kommer gärna och flyger upp och sätter sig i håret på en när man är där och pysslar..

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #62 skrivet: 07 feb-11 kl 18:01 »
Måste bara fråga, hur vet du egentligen att det är SÅ STORT? ;D ;D För jag ser inget annat i bilden än ett ägg, inget att jämföra med, inte eller någon vikt utskriven? ;D

Är det min dataskärm eller ser ägget brunt ut i mina ögon med prickar? ??? ;D
Näme, man ser ju att det är större än ett dvärgägg och så var det ju en stor höna som det var bild på ;)
Dv. höns, undulater & ragdoll

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #63 skrivet: 08 feb-11 kl 18:55 »
Näme, man ser ju att det är större än ett dvärgägg och så var det ju en stor höna som det var bild på ;)

Hum... Ja, stor höna håller jag med om, däremot det andra har jag svårt att förstå... ::) ;D ;)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #64 skrivet: 09 feb-11 kl 09:46 »
Haha förlåt då ;)
Dv. höns, undulater & ragdoll

fauve

• Gäst
« Svar #65 skrivet: 16 feb-11 kl 09:48 »
Några bilder på mina (förmodade) korsningsbrudar..

(tupp ovan = isbar)

Hönorna är relativt små, mindre än isbarhöns men värper många fina normalstora ägg i färg från ljus beige till ljusbruna och är duktiga ruvare  :)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #66 skrivet: 16 feb-11 kl 10:43 »
Alltså jag bara älskar din tupp!!!!!!
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #67 skrivet: 16 feb-11 kl 11:52 »
Den vita hönan med svarta fläckar var häftig! :D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

fauve

• Gäst
« Svar #68 skrivet: 16 feb-11 kl 12:02 »
Det är 3 stycken vita med svarta fläckar och 2 svarta som skimrar i grön nyans om solen ligger på i fjärdedräkten  :)

Fuglemakeren!

• Norge
« Svar #69 skrivet: 16 feb-11 kl 18:40 »
Silvergrå ilkepappa + sultanmamma = rufsig tuppkyckling!
www.fuglemakeren.net
sultan, malay, MES, chabo, silke, dvärgsilke

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #70 skrivet: 16 feb-11 kl 19:05 »
Rufsen var en skojig krumelur  :-* ;D :-*
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #71 skrivet: 16 feb-11 kl 20:18 »

Haha, vilken kul typ! Lova att lägga ut mer bilder på honom så att vi får se hur han kommer se ut framöver!!
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Aklejan

• -
« Svar #72 skrivet: 16 feb-11 kl 23:23 »

Helt fantastisk!  :o

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #73 skrivet: 16 feb-11 kl 23:29 »
Haha, vilken rolig! ;D

Slänger in några bilder innan jag går och tussar. Först en yngling (som lurade mig vara en höna när han var ca 8 veckor gammal, jättesent utvecklad kam och slör, vilket han har väldigt lite av ännu, men det kommer väll någon gång) med liknande färgkombo som ruffset där uppe, dock inte alls lika ruffsig. ::) Han är kläckt ur ett ägg där mammans pappa är 50% faverolle. Sedan ser hedemoragenerna ut att ha tagit över lite här (han har minst 5 olika raser i sig och kan ha uppåt 8-9st), kul tycker jag då det var länge sedan jag fick fram något "hedemoraliknande". Aldrig fått fram en kyckling med denna färg eller. =) Han kommer att sticka ut bland de andra tupparna som i majoritet går i en röd ton.

Sedan en skum unghöna. ::) Det lilla huvudet och den uppåtstående stjärten passar som inte in till den tjocka kroppen. :P Pappan till henne är Brahma och mamman brun lohmann.
« Senast ändrad: 16 feb-11 kl 23:31 av Linkoso »

Fuglemakeren!

• Norge
« Svar #74 skrivet: 17 feb-11 kl 22:39 »
Rufstuppen vuxen, hur söt som helst  :-*
www.fuglemakeren.net
sultan, malay, MES, chabo, silke, dvärgsilke

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #75 skrivet: 17 feb-11 kl 22:45 »
Rolig filur!
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Ann-Charlotte R

« Svar #76 skrivet: 18 feb-11 kl 07:42 »
Här är mina fina ladies  ;D
den Svart med guld är Ms Brown och hon är Apenzeller/Maran mix (från Linkoso) Läger fina mellanbruna ägg  :D
Den Gråa är Dotty och hon är Apenzeller/Isbar mix (också från Linkoso) Lägger göööör fina ljusblåa ägg  ;D
sååååå mycket frågor ;)

http://anotefromar.blogspot.com/

Aklejan

• -
« Svar #77 skrivet: 18 feb-11 kl 10:58 »
Här är mina fina ladies  ;D
den Svart med guld är Ms Brown och hon är Apenzeller/Maran mix (från Linkoso) Läger fina mellanbruna ägg  :D
Den Gråa är Dotty och hon är Apenzeller/Isbar mix (också från Linkoso) Lägger göööör fina ljusblåa ägg  ;D

Åååh Va fina!  :D
Jag har också dessa blandningar från Linkoso... *Lycka*  ;D

allvetarn

• Skåne
« Svar #78 skrivet: 18 feb-11 kl 11:40 »
Hur gör man för att bifoga en bild? Bilden är för stor för att Trycka Fler alternativ o bifoga fil, men uppe till vänster står där ju infoga bild hur gör jag för att använda den????

Mvh Allvetarn
Brevduvor, höns

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #79 skrivet: 21 feb-11 kl 12:24 »
Hur gör man för att bifoga en bild? Bilden är för stor för att Trycka Fler alternativ o bifoga fil, men uppe till vänster står där ju infoga bild hur gör jag för att använda den????

Mvh Allvetarn

Bilderna får vara max 192 kb, så du måste förminska dem i något redigeringsprogram först så de har rätt storlek. Paint funkar bra om man inte har någonting annat. :) Öppna bilden i paint, sedan tryck Ctrl + W så får du upp en ruta där du kan ändra storleken på bilden. Fyll i de översta två rutorna (tror det ska stå 100 där i början) med ett lägre tal (lika i båda annars får du en konstig bild ::) ). För att kolla hur stora dina bilder är så håll antingen muspekaren över dem eller högerklicka och gå in på egenskaper.

Dela detta:

* Inloggade just nu

466 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser