Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan hönsen "byta" färg då dom ruggar ?  (läst 1175 gånger)

Flisa

• Dalarna
Kan hönsen "byta" färg då dom ruggar ?
« skrivet: 10 okt-10 kl 19:04 »
Jag har en dvärg-kochin höna som varit svart med lite grönt i solljus, nu när hon ruggar och fjädrarna börjar växa ut blir fjädrarna svart/vitfläckiga, jag vet inte heller hur gammal hon är, tror att hon är född 2009. Kan  dom byta färg då dom ruggar/Flisa ??? ???
"Min smak är enkel. Jag nöjer mig alltid med det bästa" /Oscar Wilde

sonja på slätten

• Halland
SV: Kan hönsen "byta" färg då dom ruggar ?
« Svar #1 skrivet: 10 okt-10 kl 19:19 »
Svar ja.  Just detta kan ske, vitfläckighet kommer fram efter första ruggningen.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Flisa

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 10 okt-10 kl 20:33 »
Kul, då får vi se om även fler byter färg efter första ruggningen. Tack för svaret./Flisa
"Min smak är enkel. Jag nöjer mig alltid med det bästa" /Oscar Wilde

linslus

• www.vastrabo.se
    • Småland
    • Västrabo höns & kaniner
« Svar #3 skrivet: 11 okt-10 kl 09:52 »
Vet en herre i Skåne som ställde ut samma Dvärg Cochin 3 år i rad fast i olika färger.  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

514 gäster, 3 användare
Anders Flix, ärt, stromback

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser