Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kan man använda äggen eller ska jag kasta dom?  (läst 942 gånger)

ruterezz

• Skåne
    • Kennel Ruter-Ezz
kan man använda äggen eller ska jag kasta dom?
« skrivet: 05 sep-10 kl 13:35 »
hittade i morse ett bo inne i vår häck ,där min myskanka hade lagt ngr ägg, kan man använda dom eller ska jag kasta dom? :-\
Hon har inte legat på dom, då jag tar in dom på kvällen o jag har sett henne ute hela tiden ,så hon har bara samlat ..
det har ju varit svalt nu på nätter o dagar o inne i häcken e det skugga så äggen har legat svalt.

va tror ni??
Bor på gränsen mellan landet o stan med stor trädgård med plats för många djur. Har blivit helt frälst i mina ankor o höns,tycker det e såå mysigt att ha de gåendes i trädgården kluckandes o kvackandes <3

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: kan man använda äggen eller ska jag kasta dom?
« Svar #1 skrivet: 05 sep-10 kl 13:42 »
Kläck och kolla. ser dem bra ut och luktar okej så, ät! :)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 05 sep-10 kl 14:00 »
Ät ! ägg håller mkt längre än vad folk tror .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Gröneholms fjäderfä

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 05 sep-10 kl 16:06 »
knäck varje i en mugg och lukta, bra när man bakar på ägg man är osäker på. Annars kan man ju ha otur att knäcka ett dåligt i en stor äggsmet.

ruterezz

• Skåne
    • Kennel Ruter-Ezz
« Svar #4 skrivet: 05 sep-10 kl 18:44 »
tack alla!

jag knäckte dom 1 o 1 o de luktade...ägg.... :P o de såg hur fina ut som helst så nu e de använda o finns i äppelkaka o banankaka  ;D
Bor på gränsen mellan landet o stan med stor trädgård med plats för många djur. Har blivit helt frälst i mina ankor o höns,tycker det e såå mysigt att ha de gåendes i trädgården kluckandes o kvackandes <3

Dela detta:

* Inloggade just nu

539 gäster, 3 användare (1 dolda)
Mammalia, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser