Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  värpa i sömnen?  (läst 989 gånger)

Markim

• Gäst
värpa i sömnen?
« skrivet: 30 aug-10 kl 08:04 »
Annelie har värpt i sömnen nu är det vanligt?
Alltså när hon sitter på pinnen på kvällen så har hon efter att ha somnat ploppat ur ett ägg.
Till min stora förträtt som fick Paul det i huvudet men klarade sig.(min anka ligger under)

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: värpa i sömnen?
« Svar #1 skrivet: 30 aug-10 kl 09:27 »
Hua :-\ Stackar anka!

Att dom värper på sittpinnen är inte ovanligt med unghöns som precis börjar värpa. Dom brukar behöva värpa ett par ägg för att få koll på vad dom ska göra och vad det är som händer  ;)

Att vuxna hönor gör det händer rätt sällan och beror då ofta på stress eller något som har stört deras normala rytm.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

johe71

« Svar #2 skrivet: 30 aug-10 kl 09:33 »
Alltså när hon sitter på pinnen på kvällen så har hon efter att ha somnat ploppat ur ett ägg.

har hon lagt det på kvällen eller har det varit där på morgonen när du kommer ut och ska mata dem?

jag har ett par hönor som värper tidigt på morgonen, när jag kommer ut och fodrar halv sju (innan jag åker till jobbet) så ligger det ett par ägg i redena och såhär på höstkanten så börjar det bli mörkt vid den tiden, och det märks när det är dags att sätta på timern som tänder ljuset på morgonen, för innan jag gjort det så händer det ibland att de värpt sina ägg från sittpinnen ner på bajsbräden, antagligen eftersom de tyckt att det var för mörkt för att hitta till redet...

Markim

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 30 aug-10 kl 10:46 »
Hej ni..
Det här var innan kl 21 igår.Jag brukar kolla läget innan jag släcker lampan och då sa det bara plopp.
Anneli fyller 1 år nu i oktober .
Jag har ju inga bajsrännor eftersom jag gör rent varje dag.
Kanske ska sätta på ett litet tack för min lille Paul så han inte blir äggad nästa gång..=)
tack för svar
majsan

Dela detta:

* Inloggade just nu

537 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser