Pga graviditet och renovering har jag minskad förmåga/lust/tid att kånka på vatten och städa burar.
Därför började jag med att sälja bort mina dvärgraser och endast ha kvar de stora. Som jag då har kunnat sätta ihop vissa i samma hägn för att få lite mindre jobb.
Men mitt dilemma är, eftersom vi snart skall flytta till mindre, och jag där endast har två hönshus till början.
Om jag skall blanda ihop mina raser i två grupper. Jag har 6-7 raser jag gärna vill spara. Och vid ett senare tillfälle då vi har gjort mer plats, köpa nya tuppar till hönorna och separera dem igen. Eller om jag skall spara tupp av varje ras och separera dem sålänge tillsammans.
Eller om jag skall spara ett par raser endast och då skaffa fler av dem eftersom de grupper jag har nu av alla sorter är bara 3-5 hönor av varje ras.
Det blir ju faktiskt en lagom stor grupp att sätta ihop alla hönorna och eftersom äggfärgen skiljer sig åt beroende på hur jag delar upp dem kan jag ju få iallafall ett par sorters kycklingar rasrena.
Men det känns allt lite tråkigt att inte ha alla sorter kvar som tidigare

Behöver lite råd tack. Snart är det dags för flytten. Hur hade ni gjort?