Visst är det sommar än ett tag men det gäller ju att förbereda sig

Sambo o jag håller på o bygger en stor kaninhage där vi ska ha Gottishonorna tillsammans.
Den kommer att vara 5x5 + 5x5 meter alltså en stor hage på 10x5 som är uppdelad i 2.
Den kommer att vara ca 180cm hög med svetsat nät i botten och som väggar, utom på kortsidornas ena hörn där det ska vara osb skivor (heter de så?) som vindskydd samt tak/hylla för dem att vara på.
Runt om i burarna kommer det att vara uppbyggda bon så att de kan komma undan kylan från marken på vintern.
Jag kommer även så småningom försöka få in lite buskar för dem att vara under.
Taket kommer till att börja med bestå av fårnät (förutom ett par meter i varje kortända, där blir plasttak) men ska till nästa sommar bytas ut till plasttak över hela vinterburen.
Sommarburen får komma året där på.
Hagen kommer att ligga med ena långsidan mot en tunga av tall, bakom den är vår hästhage.
Andra sidan mot vår trädgård.
Vi förbereder även så att vi kan sätta nät i sektioner så vi kan göra fler hagar av hagen om kaninerna inte fungerar ihop. Småburar har vi ju i fall läget skulle bli akut.
Så kommer vi nu till dilemmat - hur ska jag ordna det med vatten?
Har haft mina niner i uteburar sen jag började med dem för ett par år sen och har hittat Ikeas färgglada skålar, de enda som håller att slå ur is ur men de är ju så förbenat små och jag skulle vilja minimera arbetet med att vattna kaninerna om det går.
Jag skulle kunna ordna med el fram till kaninhagen om det finns någon med ett supertips om isfritt vatten med garanterat gnagsäkert system.
Eller om någon har ett bra tips om hur man kan vattna dem med större behållare, som håller, kanske?
Ja, ge mig nu tips är ni snälla!

Ps. Om ni ser något som jag skulle kunna ändra på med hela bygget så säg gärna till om det med!