Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kaninungar?????  (läst 738 gånger)

Fiat

• -
kaninungar?????
« skrivet: 29 jul-10 kl 20:10 »
Vad har hänt med mina kaniner? Provade ju att ha 4 honor + 1 hane i en stor hästbox, 2 honor fick ungar. 2 veckor senare fick hona nr 2 ungar, detta bo revs ut och alla ungarna var döda. När hona nr 4 skulle få ungar vågade jag inte mer utan satte henne i en egen bur och det blev 5 ungar varav en dog men dom andra växer och mår bra. Dom första två kullarna dog en efter en efter 2-3veckor. Efter detta har jag satt alla i var sin bur och parat och parat men det blir inga ungar. Kan hanen ha blivit steril? Han vill och får till det men det blir inga ungar??????? ( Det är drygt 2 månader sedan dom fick egna burar.) Vad kan ha hänt?
MVH FIAT.............

lialan

• Västergötland
SV: kaninungar?????
« Svar #1 skrivet: 29 jul-10 kl 20:16 »
Värmen som varit kan ha gjort honom mindre fertil. Testa nu när det blivit svalare.
"Man ska aldrig skada andra, man ska alltid bjuda till.
Men i övrigt får man göra som man vill"

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
SV: kaninungar?????
« Svar #2 skrivet: 30 jul-10 kl 17:27 »
Kolla också så att han inte har blivit kastrerad av någon av honorna...
//Lina

Dela detta:

* Inloggade just nu

687 gäster, 3 användare (1 dolda)
JLAB, Skägget

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser