Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mina cayuga är tjejer!!!!  (läst 835 gånger)

Trasslan

• Drömmar är till för att förverkligas☺
    • Medelpad
Mina cayuga är tjejer!!!!
« skrivet: 28 jul-10 kl 22:08 »
Först så trodde jag att det var fyra drakar och en tjej, sedan började de lägga ägg och nu får jag fem ägg om dagen :o och jag som var rädd att det bara var killar.

Det konstiga är att jag sett dem para sig i dammen, jag vet att både kor och hundar juckar på sina vänner av samma kön, är det samma sak med ankor, i brist på män så fixar tjejerna det själva ???

Ni vet inte av någon omkring västernorrland som har en drake för mycket?
Helsingefår genbank, lite blandade höns, hundar och katt.

Nettis

• Smörblommans Siv
SV: Mina cayuga är tjejer!!!!
« Svar #1 skrivet: 28 jul-10 kl 22:08 »
Ankhonor parars sig med varandra även om de har hane ibland. Mina gör det ofta.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #2 skrivet: 28 jul-10 kl 22:14 »
Av mina 6 avelsägg kläcktes bara en, som jag misstänker är hane. Så grattis till dig. Jag skulle gärna köpa avelsägg, eller honor, fast helst av någon som bor nära nv Skåne. Om du hittar en drake så kanske jag kan köpa avelsägg av dig, om jag inte hittar några närmre?
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Trasslan

• Drömmar är till för att förverkligas☺
    • Medelpad
« Svar #3 skrivet: 30 jul-10 kl 16:07 »
Imorse var det sex ägg :o :o och jag storstädade igår så jag vet säkert att där inte var något gammalt ägg där. Kan det vara så att de "håller" sig hela dagen uteoch sedan går in och värper kl 20.00 på kvällen??

Tror att jag hittat en tjej i närheten som har Cayuga, så med lite tur så får jag tag i en drake.

Om det blir aktuellt så säljer jag gärna avelsägg....
Helsingefår genbank, lite blandade höns, hundar och katt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

748 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser