Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blodblandad eller röd urin hos kaninunge  (läst 908 gånger)

Per Gynt

• Gäst
Blodblandad eller röd urin hos kaninunge
« skrivet: 03 jul-10 kl 16:32 »
Har nu fått hem ett par kaninungar som är 8 veckor. När de kom hade jag dem ett par timmar inne på tidningar och märkte att den ena hade en blodblandad eller rödaktig urin. F.ö. verkar den pigg, möjligen dricker den mer vatten än den andra. De är nu på gräs i betesburar så jag kan inte kolla urinen. De får hö, pellets/havrekross förutom det gräs de betar. Vad kan den rödaktiga urinen bero på?

Dagg

SV: Blodblandad eller röd urin hos kaninunge
« Svar #1 skrivet: 03 jul-10 kl 17:51 »
Maskrosor färgar urinen röd-kan det vara så enkelt?
//Dagg

Per Gynt

• Gäst
SV: Blodblandad eller röd urin hos kaninunge
« Svar #2 skrivet: 03 jul-10 kl 19:10 »
Aha, det visste jag inte. Tack för svar! Ja det kanske är så enkelt - hoppas det, även om de har ätit samma gräs.

Dela detta:

* Inloggade just nu

648 gäster, 2 användare
Carolina, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser