Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  befruktning och äggläggning - tiden däremellan  (läst 1668 gånger)

Csilla75

• Skåne
    • mina husdjur
befruktning och äggläggning - tiden däremellan
« skrivet: 09 jun-10 kl 16:04 »

Har en fråga.... hur långt tid kan det gå som längst mellan parning och äggläggning hos duvor?

Här kommer bakgrundshistorien: ett påfågelpar (helvita) bor med en annan duvpar (starduva och gimpel - båda mörka).
Bägge paren fick ungar denna veckan, ljusa som bara den!
Enda skillnaden mellan de 2 kullarna är att det mörka parets ungar har mörkt näbb. Kan 2 mörka duvor verkligen få ljusa bebisar eller har påfågelhanen varit framme o tjuvbefruktat honan i det andra paret?  ;)  >:D

Tror paret delades på ca 1 vecka innan den mörka honan la äggen.

Är iaf väldigt nyfiken på hur ungarna kommer att se ut....    :D

/Csilla
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

Taggis

• vänner
SV: befruktning och äggläggning - tiden däremellan
« Svar #1 skrivet: 10 jun-10 kl 00:05 »
Jag kan ju till lägga att Star duvan & Gimpler duvans första ungar var mkt mörkare när dom kläcktes än dom 2 dom fick igår som är gula med svart näbb  :).
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Dela detta:

* Inloggade just nu

162 gäster, 5 användare
Liisa, alruna, grimbart, kentaur47, Ett svart får

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser