Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Märklig utväxt på kanin, sjukdom?  (läst 17446 gånger)

Vikid

• Blekinge
Märklig utväxt på kanin, sjukdom?
« skrivet: 22 jun-10 kl 20:30 »
Ja som ni ser på bilden så är det någon märklig skinn utväxt i skrevet på en av mina gotlandskaniner, tilläggas skall att den innehåller några "bollar/kulor" 4 synliga i varje, det första som slår mig är givetvis något tumör liknande.
Kaninen är nästan ett år och han har inga symptom för att varja sjuk, jätte pigg och äter bra. Är det någon som vill ge en förklaring på vad detta kan vara för något?
It's hard work and sacrifice, living an amish paradise

djurskydd

• Ångermanland
SV: Märklig utväxt på kanin, sjukdom?
« Svar #1 skrivet: 22 jun-10 kl 20:40 »
Jag måste nog rent spontant säga att det ser ut som helt normala testiklar... På en del kaniner kan det vara mycket skinn. Menar du att det förutom de två avlånga testiklarna finns "saker" som känns knöllika..?
Bor med make, barn, rya- och gutefår, katter, kaniner, kalkoner och höns mellan nor och fjärd i vackra Häggvik, Höga Kusten.

Vikid

• Blekinge
« Svar #2 skrivet: 22 jun-10 kl 20:45 »
Det jag är förvånad över är bara att det ligger under själva paketet, dem kommer liksom ut ur ljumskana på honom. Han har varit skinnflådd där sen jag fick honom men nu har dem här grejerna börjat växa ut. Ja dem känns liksom lite knöl lika, det är det som oroade mig för att det kunde vara cancer, för att det är flera i dem, och inte bara två nötter som det annars skulle vara.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #3 skrivet: 23 jun-10 kl 06:36 »
Hehe,det är två helt normala testiklar bara. De kan vara "flyktiga" och svåra att känna för de glider liksom in i ljumskarna när kaninen hamnar på rygg. Kaniner har ofta väldigt stor pung i jämförelse med kulornas storlek så du behöver inte oroa dig. Din kanin ser helt normal ut.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Vikid

• Blekinge
« Svar #4 skrivet: 23 jun-10 kl 14:18 »
Okej, tack så mycket, skönt att höra :)

Meritaton

« Svar #5 skrivet: 27 jun-10 kl 09:33 »
Hur gammal var kaninen då du fick den? Testiklarna kommer ner ganska sent mellan 4-6 månader beroende på ras.

Vikid

• Blekinge
« Svar #6 skrivet: 08 jul-10 kl 15:31 »
Oj, ja, han var nog runt 5 månader när jag fick honom

Dela detta:

* Inloggade just nu

629 gäster, 3 användare (1 dolda)
Numera, eremit1

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser