Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Växer ankor olika fort?  (läst 1405 gånger)

Hönz

• Skåne
Växer ankor olika fort?
« skrivet: 17 jun-10 kl 19:41 »
Jag skaffade mina ällingar för en vecka sedan och de ska vara kläckta 1/6 cirka.

Tycker det är så konstigt då tre av dem växer fort som bara den och är nästan lika stora som gässlingarna som är kläckta ungefär samtidigt medan två fortfarande är supersmå. Typ en tredjedel av den största. Vad tros om detta?

Rasen är Blå Anka
Hästar, Dansk/svenska gårdshundar och Höns! :) ("Dvärgblomme" (lokal korsning), Araucana).

Hönz

• Skåne
SV: Växer ankor olika fort?
« Svar #1 skrivet: 20 jun-10 kl 15:42 »
Ingen?  :'( :'(
Hästar, Dansk/svenska gårdshundar och Höns! :) ("Dvärgblomme" (lokal korsning), Araucana).

patrick.

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 20 jun-10 kl 15:48 »
när min myskanka kläckte sina så var där en som var jätte liten.,. den dog efter en månad (?) då den fårtfarande var mindreän de andra.,.

men kan ju också vara så att de inte är kläckta riktigt samtidigt och att de skiljer någon vecka på dem ca?

Hönz

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 20 jun-10 kl 20:50 »
Jag får hoppas att de är kläckta olika tider, mini får ju inte dö!

Dela detta:

* Inloggade just nu

487 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser