Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vem har dödat??  (läst 1029 gånger)

patrick.

• Gäst
vem har dödat??
« skrivet: 26 maj-10 kl 14:10 »
aa vem har dödat den??
det har hänt idag då de är instängda på natten.
 usch usch.. har bara otur i år.
även en gässling som var försvunnen idag.  :'(

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: vem har dödat??
« Svar #1 skrivet: 26 maj-10 kl 14:14 »
rovfåglar greppar över ryggen..hugger hål i mjukaste partiet och äter ur.. de jagar dagtid...
Fjäderfän och kaniner

patrick.

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 26 maj-10 kl 14:18 »
inget ätet på den.. och vad för rovfågel i så fall??.
här finns inget annat än en glada som flyger väldigt högt upp... och hade det varit de så hade man hört gässen ju..

kajjor och skator finnes ju men ankungarna är ju för stora tycker jag ju..

highland

• Halland
« Svar #3 skrivet: 26 maj-10 kl 14:21 »
Att det är en rovfågel är jag säker på men vilken vet jag ej. Jag har mest problem med duvhök och djuren den dödat ser ut precis så.Vet inte om glador tar tamdjur,det har aldrig hänt här men vi har bara nån enstaka glada. Trist med ankan :'(
Dansa vilt min själ men lär dej aldrig marshera

patrick.

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 26 maj-10 kl 14:26 »
Duvhök har jag aldrig sett här men visst de kan ju vara så... tycker även det är lite konstigt att de inte tog de mindre kycklingarna i så fall.. och att någon kunde ta gässlingen som gick mellan två vaktande skåningar :O,,,

Hönz

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 28 maj-10 kl 11:31 »
Vi har ganska många glador här periodvis, ibland kan man se 4-5 stycken samtidigt. De har försökt ta både harar(!) och katter(!) dock när vi sett detta så har de tappat dem en bit upp i luften..

Kan ju kanske vara den varianten att en glada tagit den och tappat den men ankan ändå dött pga chock tex??
Hästar, Dansk/svenska gårdshundar och Höns! :) ("Dvärgblomme" (lokal korsning), Araucana).

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #6 skrivet: 28 maj-10 kl 11:36 »
Duvhök har jag aldrig sett här men visst de kan ju vara så... tycker även det är lite konstigt att de inte tog de mindre kycklingarna i så fall.. och att någon kunde ta gässlingen som gick mellan två vaktande skåningar :O,,,

Man ser aldrig duvhöken, vi har haft duvhök här fem gånger. Två gånger såg vi den aldrig, bara den döda hönan. De tre andra gångerna såg vi den slå till och hann jaga undan den. Enda gången man ser dem är när de slår ner på bytet. Rovfåglarna man ser cirkla runt uppe i luften är inte duvhök.
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Dela detta:

* Inloggade just nu

490 gäster, 2 användare
Trollsmultron, Biggee

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser