Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Finns det chans att ägget kommer ut??  (läst 993 gånger)

Liro

• Gäst
Finns det chans att ägget kommer ut??
« skrivet: 24 maj-10 kl 17:20 »
Min höna verkar ha ett ägg som fastnat. Hon har ont och har lite svårt att gå. När jag känner på henne så säger hon inget och jag har försökt att massera lite men törs inte trycka för mycket. Finns det chans att hon reder ut det eller bör hon få flyga vidare? Hade en annan höna för ett tag sedan med samma sak fast hon visade inte att hon hade ont utan man såg det på att hon fick vätska i buken och svullnade upp, den hönan är i himlen iaf. Det rinner inget från kloaken och det luktar ej illa.
Vad tror ni, ska hon få ett par dar till eller e det dödsdömt?

Liro

• Gäst
SV: Finns det chans att ägget kommer ut??
« Svar #1 skrivet: 24 maj-10 kl 19:06 »
Verkligen ingen som har erfarenhet av detta?? Please

Torry

« Svar #2 skrivet: 24 maj-10 kl 21:48 »
Det finns flera andra trådar redan om värpnöd, här är en:
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=87815.0
//Torry

Liro

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 24 maj-10 kl 22:27 »
Tack men denna hönan har inget ägg synligt. Hon är svullen och varm där bak och jag kan känna ngt hårt där inne, det har varit så i ngn vecka nu så det börjar vara lite panik. Hur hårt kan man massera utan att skada...jag masserar bara så länge hon inte misstycker.

Dela detta:

* Inloggade just nu

488 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser