Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är detta för ras?  (läst 944 gånger)

scorpio_xri

• Oscar
    • Närke
Vad är detta för ras?
« skrivet: 22 maj-10 kl 14:41 »
tjenare. undrar lite om nån känner igen dessa. :) ska värpa vita ägg. tyckte tuppen likna isbar men då bör de väl vara gröna ägg..

scorpio_xri

• Oscar
    • Närke
SV: Vad är detta för ras?
« Svar #1 skrivet: 22 maj-10 kl 20:29 »
Visade sig när jag kom hem till dem för att titta på dessa "rashöns" att de såg helt olika ut allihop och att de inte la vita utan bruna ägg.. de hade blandat ihop de med köpe ägg.. hmm tur man inte åkte långt.. barnen fick i alla fall se lite små kaninungar..

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #2 skrivet: 23 maj-10 kl 00:03 »
Visade sig när jag kom hem till dem för att titta på dessa "rashöns" att de såg helt olika ut allihop och att de inte la vita utan bruna ägg.. de hade blandat ihop de med köpe ägg.. hmm tur man inte åkte långt.. barnen fick i alla fall se lite små kaninungar..

Hur kan man blanda ihop med köpeägg? De har ju stämpel på sig...  ??? Vilken koll de verkar ha?
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Charlotte

• -
« Svar #3 skrivet: 23 maj-10 kl 00:49 »
 Jag tycker det ser ut som om det skulle kunna vara Faverolle i dom?
Hur många tår har dom?
 Vad var det för köpeägg som hade raser i sig med skägg :)
                                Mvh
                             Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Dela detta:

* Inloggade just nu

625 gäster, 2 användare
praktejder, stromback

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser