Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brutet ben  (läst 980 gånger)

backstugan

• Småland
    • Avkopplad.se
Brutet ben
« skrivet: 13 maj-10 kl 15:58 »
Hej!

Köpte 6 stycken veckogamla kycklingar idag. Nu när jag kommit hem och fixat till med värmelampa, bur vatten och mat ser jag att en verkar ha ett brutet ben. Den verkar inte vilja gå heller. Vad gör man? Ska man vänta någon/några dagar eller är det ingen fara alls.. eller är det bäst att avsluta ett eventuellt lidande tidigt?

Jag vill göra vad som är bäst för kycklingen, samtidigt som jag gärna skulle vilja ha den kvar så vill jag inte att den ska lida i onödan...
Det finns 10 sorters människor; De som kan räkna binärt, och de som inte kan.

backstugan

• Småland
    • Avkopplad.se
SV: Brutet ben
« Svar #1 skrivet: 13 maj-10 kl 23:16 »
Snälla! Någon med erfarenhet?

Vad ska jag göra?

Nina K

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 13 maj-10 kl 23:27 »
Om benet visade tydliga tecken på att det var brutet så skylle jag nog avliva den. Men hör med en vetrinär om de går att göra något.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 13 maj-10 kl 23:29 »
daggamla kycklingar har ibland svårt att stå på benen... är den en vecka så har den förmodligen nån skada/ benbrott .. jag hade avlivat den..synd om den ifall den har ont..
Fjäderfän och kaniner

backstugan

• Småland
    • Avkopplad.se
« Svar #4 skrivet: 14 maj-10 kl 09:41 »
Tack för svaren!

Man ansvarar ju både för liv och död  :'(

Imorse när jag kom ner så låg den bara på ena sidan och kunde inte ta sig upp, så jag valde att avliva den.

Lite tråkigt, min första avlivning...

Dela detta:

* Inloggade just nu

455 gäster, 1 användare
Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser