Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips på kombinationshöns  (läst 5471 gånger)

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Tips på kombinationshöns
« Svar #20 skrivet: 15 maj-10 kl 18:47 »
Det blev en tupp Maran, en höna Maran och en höna Wyandotte av Helena R inköpta idag.....:)

Nu är jag sugen på Isbar också..:D Haha.. snart har vi fullt i hönshuset..
du har bra smak ;)
Fjäderfän och kaniner

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #21 skrivet: 16 maj-10 kl 12:24 »
Det blev en tupp Maran, en höna Maran och en höna Wyandotte av Helena R inköpta idag.....:)

Jag önskar er lycka till med dem! :) Själv är jag så glad att någon ville ha dem så att de jag behållit nu fått bättre plats i hönsavagnen  + plats för de 8 kycklingarna som jag har kvar.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

jerker_s

• Södermanland
« Svar #22 skrivet: 16 maj-10 kl 19:22 »
Jag önskar er lycka till med dem! :) Själv är jag så glad att någon ville ha dem så att de jag behållit nu fått bättre plats i hönsavagnen  + plats för de 8 kycklingarna som jag har kvar.

Tack! Det är lite svårt att begränsa sig när man väl skaffat höns....:)

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #23 skrivet: 16 maj-10 kl 19:31 »
Tack! Det är lite svårt att begränsa sig när man väl skaffat höns....:)

Jösses ja!  ;D  Vi började med en korsning med mycket brahma i, sen blev det isbar och nu i år maraner...

Mycket trevliga raser allihopa!
Höns, stickning och pelargoner

jerker_s

• Södermanland
« Svar #24 skrivet: 16 maj-10 kl 19:37 »
Jösses ja!  ;D  Vi började med en korsning med mycket brahma i, sen blev det isbar och nu i år maraner...

Mycket trevliga raser allihopa!

Haha! Jo vi skaffade våra första höns för 4 veckor sedan... 5 Mille Fleur.. 2 veckor senare 2 st sussexkorsning och igår 2 Maraner och en Wyandotte..:D Och så väntar vi på Kochinkycklingar..:D Men nu tror jag vi får behärska oss...;)

polly

• -
« Svar #25 skrivet: 21 maj-10 kl 19:49 »
Korsade en gång Leghornhöna med Barneveldertupp.
Fick två jättevackra, stora, friska hönor som värpte ljusbruna ägg, de vägde runt 80 g. ;)

Jag tror på korsningar i första generation, avlar alltså aldrig vidare på icke renrasiga djur.
Nästa projekt är Isbartupp och Barnevelderhöna.....
backstugesittare i nordostskåne, har höns, katt, tax, häst & sambo..samt möss i väggarna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

399 gäster, 1 användare
Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser