Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snokare i farten?  (läst 5166 gånger)

Jakobsson

SV: Snokare i farten?
« Svar #20 skrivet: 13 maj-10 kl 09:21 »
Och jag har blivit av med alla mina nakenhalsar. Alla 15 är borta, inte så mycket som En fjäder kvar!

"allt" är borta förutom fyra ruvande hönor som var i en annan del av ladan! Får jag tag på dem ska de få känna att de lever!!!

GRRRRRR!!!!! Att folk inte kan skilja på ditt & mitt!

//
Jakobssons fru

fauve

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 13 maj-10 kl 13:39 »
Jag fick ju mina rashöns stulna från hönsgården i fjolhöst. Kvar blev några tuppar och en höna  :(

Fick då korsningsgruppen av en bekant och har nu i år påbörjat uppbyggnad av rena rasgrupper igen och denna gång hamnar utegårdarna i närheten av hundarna som är duktiga att larma om det kommer folk på gården.

Kycklinggården hamnar i den inhägnade trädgården också nära hundar..

galdur

• -
« Svar #22 skrivet: 13 maj-10 kl 14:05 »
Att folk vill göra sig till tjuv för några höns förvånar mig :o Trist för dom som drabbas och oron för att det ska bli nya besök! Kanske man skulle använda sig av ett klassikt knep!! Sätta en spann med målarfärg som trillar i huvudet på den som öppnar dörren!! Gärna i rött eller grön så det syns och givetvis ska färgen inte vara vattenlöslig ;D
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

Vildrosen.

« Svar #23 skrivet: 13 maj-10 kl 16:57 »
Usch ska man behöva låsa in hönorna nu oxå??
Suck, var är världen påväg?

Ska inåt stan i morgon - ska kolla på lås då känner jag. Nu har jag visserligen inte rashöns men jag vill gärna behålla dem jag har ändå.
Inget eller ingen kan få mig att ramla - jag bara vinglar till innan jag återfår balansen, igen.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #24 skrivet: 14 maj-10 kl 00:10 »
Jag har haft otur i alla år med konstigt folk som skadat o släppt ut mina djur .
Här släpps hundarna direkt ( som numera är tränade på attack ) o hagelbössan står i sovrummet !
Ingen pardon ges !
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

pålle

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 14 maj-10 kl 00:38 »
Ja det är bra med hud   ;D   bössan är inge att ha för du kan ju träffa hunden  ;D Travvelerhorses

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #26 skrivet: 15 maj-10 kl 10:47 »
Ja det är bra med hud   ;D   bössan är inge att ha för du kan ju träffa hunden  ;D Travvelerhorses

Mäh! Pålle då , hur dåliga skyttar tror du att jag o gubben e egentligen , jag har tävlat i skytte som tonåring o gubben är jägare , sonen vapenfantast o bor i en stuga på gården  ;D
+ Att hundarna är gigantiska , 80cm höga och 80kilo tunga ! Svårt att inte se dom  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

pålle

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 15 maj-10 kl 11:48 »
Mäh! Pålle då , hur dåliga skyttar tror du att jag o gubben e egentligen , jag har tävlat i skytte som tonåring o gubben är jägare , sonen vapenfantast o bor i en stuga på gården  ;D
+ Att hundarna är gigantiska , 80cm höga och 80kilo tunga ! Svårt att inte se dom  ;D
  Ska man se till hur många hundar jägqrna dödar eller skade skuter varje år så är det illa :D

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #28 skrivet: 16 maj-10 kl 15:19 »
Jo det kan jag hålla med om  många jaktlag kan ju inte ens träffa en lada!

Fast det e lugnt , kommer nån hit så går jag nog ner med bössan o trycker upp den i ansiktet på dom .

backstugan

• Småland
    • Avkopplad.se
« Svar #29 skrivet: 17 maj-10 kl 18:33 »
Men den stora frågan är: Ska man släppa hundarna på Jehovas Vittnen också?
Det finns 10 sorters människor; De som kan räkna binärt, och de som inte kan.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #30 skrivet: 17 maj-10 kl 19:43 »
Om de inte kan ta ett klart nej så...

Det finns såna, mina föräldrar har ett par som terroriserat dem i ett par år, det hjälper inte att de säger att de inte är intresserade, de bara kommer och tjatar, och alltid när det passar som sämst...

OT iofs...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

NatalieW

• Hälsingland
    • Min hönsblogg
« Svar #31 skrivet: 17 maj-10 kl 21:35 »
Dessvärre skulle jag nog tro att det är någon som har koll på det här forumet och vet lite vem som har vad. Jäkla trist när man lägger tid och energi på att föda upp kycklingar för att något slödder till människa ska stjäla dem!  >:(
Bor utanför Hudiksvall med sambo, tre hundar och ett gäng höns med tillhörande tupp! Har en tanke om att utöka flocken med några rashöns. Har just nu Isbar och dvärg kochin i kläckare

http://hobbyhons.blogg.se/

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #32 skrivet: 17 maj-10 kl 21:46 »
Dessvärre skulle jag nog tro att det är någon som har koll på det här forumet och vet lite vem som har vad. Jäkla trist när man lägger tid och energi på att föda upp kycklingar för att något slödder till människa ska stjäla dem!  >:(
Ja precis..  dem har ju världens chans här.. Vi skriver när vi ska bort på hönsdagar,marknader, vad vi har för höns osv osv :P
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Nina K

• Skåne
« Svar #33 skrivet: 17 maj-10 kl 23:17 »
Folk av alla typer finns där ute. Här har vi en nyfiken granne som sitter på deras altan och spanar upp på vår gård.  :-\ bra och irriterande. Sen har vi vår hund som skäller så fort hon hör något utomhus. Vi hade en nyfiken släkting som öppna grindar utan att stänga, så djuren kom ut. Vi löste det genom att dra tråd från elstängslet till grinden  ;D . Höll sig på rätt sida sen.

Föresten, är det inte lag på att stallar inte ska låsas? Har för mig jag hört det nånstans  ??? .

Johannes

• Gäst
« Svar #34 skrivet: 17 maj-10 kl 23:25 »

Jehovas har ju blivit så medgörliga.Sist när jag sa att vi inte har samma bibelsyn så säger den ena-hur kan du veta det.
Då var jag tvungen att säga att jag inte var intresserad av att diskutera med dem.
Släppa hundarna på dem skulle jag inte göra.De stackars djuren kan ju få för sig att Jehovas är goda människor.
Tvi och ack och elände!

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #35 skrivet: 17 maj-10 kl 23:38 »
Standard svar till Jehovas är "Är Gud god?" När man får jag på den frågan talar man om att "då spelar det ingen roll vad jag tror för om Gud är god så vet gud att jag försökte tro rätt" sen brukar det vara slut diskutterat. Okej du kanske får deras tidning i brevlådan lite nu och då men det spelar väl ingen roll.  :)
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #36 skrivet: 17 maj-10 kl 23:44 »
det beror på ,, bor man som jag på privat väg med postlådan uppe vid allmän väg o dom tar sej in 1,5km för att ta sej till huset så Japp jag hade tagit med hundarna ut o sagt åt dom att dra innan jag släppte hundarna.

OT ,,,Mina hundar fick ett kilo fin biff häromdagen var !
Tre stora ryssar som inte hade rent mjöl i påsen kom hit o var hotfulla !
Dom fick springa kan jag säja *moahhahahahaha*

backstugan

• Småland
    • Avkopplad.se
« Svar #37 skrivet: 18 maj-10 kl 01:49 »
det beror på ,, bor man som jag på privat väg med postlådan uppe vid allmän väg o dom tar sej in 1,5km för att ta sej till huset så Japp jag hade tagit med hundarna ut o sagt åt dom att dra innan jag släppte hundarna.

Mer eller mindre exakt vad som hände mig idag... men jag skickade inte hundarna på dem... Men nästa gång gör jag nog det  >:D

OT ,,,Mina hundar fick ett kilo fin biff häromdagen var !
Tre stora ryssar som inte hade rent mjöl i påsen kom hit o var hotfulla !
Dom fick springa kan jag säja *moahhahahahaha*

;D

anne-lie50

• Gäst
« Svar #38 skrivet: 18 maj-10 kl 07:44 »
   själv är jag ateist, religion är inget för mig. Men jag är bekant med ett par på omkring 60 år som är Jehovas o de är mycket trevliga människor o inte alls sådana som springer omkring o försöker pracka på folk en massa skit. Så man ska nog inte dömma alla lika, skitstövlar finns det väl inom alla kategorier. / Anne-lie

backstugan

• Småland
    • Avkopplad.se
« Svar #39 skrivet: 18 maj-10 kl 08:01 »
Så man ska nog inte dömma alla lika, skitstövlar finns det väl inom alla kategorier.

Definitivt!

Jag avsåg den "påprackande" och påflugna sorten...

Dela detta:

* Inloggade just nu

618 gäster, 4 användare (1 dolda)
skräptanten, javill, Nannanas

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser