Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilka ankraser passar ihop?  (läst 1509 gånger)

Anette Ö

• Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
Vilka ankraser passar ihop?
« skrivet: 04 maj-10 kl 11:29 »
Hej.
Funderar lite på att ev skaffa fler ankor men undrar vilka man kan ha tillsammans med myskankor? Har ingen jättekoll på raser men förstår så mycket iaf att man inte kan ha ankor som är mindre än min myskhane pga risken för platt anka :P
Så vilka raser skulle ni rekomendera mig att leta efter och hur introducerar man nya ankor till den befintliga flocken?
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Vilka ankraser passar ihop?
« Svar #1 skrivet: 04 maj-10 kl 12:00 »
peking och blekingeankor har jag haft ihop med mysk... det går bra... kan tänka mig att gul o blåanka rouen med flera går bra... fast du får separera dem om du ska ta avelsägg...
Fjäderfän och kaniner

Anette Ö

• Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
« Svar #2 skrivet: 04 maj-10 kl 12:03 »
Tack för det snabba svaret :D
Är dessa arter i samma storlek som myskankor eller och vet du om det finns någon uppfödare här i Närke så man kan titta hur de ser ut? Hur gör jag om jag vill introducera några nya till mina ankisar då?
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 04 maj-10 kl 12:14 »
peking och rouen är stora.. peking är världens vanligaste ankras så den borde inte vara några problem att hitta...rouen är lite mer sällsynt.. kolla på ankuppfödarlistan här på forumet..
Fjäderfän och kaniner

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #4 skrivet: 04 maj-10 kl 13:37 »
Jag har haft Mingon (liten dvärganka) tilsammans med Myskankor. Det var inga problem och inga platta ankor...

Dom gick lösa i trädgården men skötte sig själva och sket i varandra.

Förvisso hade de separata nattboningar. Inne kan det kanske vara ett problem då ytan är mindre.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Bullerybo

• Närke
« Svar #5 skrivet: 04 maj-10 kl 16:51 »

Dela detta:

* Inloggade just nu

485 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser