Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Svullna...öron?  (läst 1904 gånger)

Dagg

Svullna...öron?
« skrivet: 29 apr-10 kl 18:01 »
Hej! Först fick Snövit äggledarinflammation och fick flyga till hönshimlen och nu uppvisar Tyra svullna...öron? Hon har en utbuktning på var sida om huvudet i höjd med öronen. Vad kan det vara?
//Dagg

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: Svullna...öron?
« Svar #1 skrivet: 29 apr-10 kl 18:28 »
Bild kanske?
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Dagg

« Svar #2 skrivet: 02 maj-10 kl 08:40 »
Suck! Nu har jag försökt ta en närbild i flera dagar, men lilla Tyra vill inte vara stilla så länge att bilden blir tydlig. Det tycks i alla fall vara någon form av varfyllda bölder...på båda sidor. Jag har öppnat och tömt så gott jag kunnat. Några förslag på vad jag mer kan göra?
//Dagg

Dagg

« Svar #3 skrivet: 15 maj-10 kl 10:14 »
Svullna öron ...update!

Nu har jag behandlat min höna med antibiotika och dagligen tryckt ut var ur hennes öron. Jag begriper inte vad detta är! Det ser tyvärr ut som om det blir hönshimlen för min lilla höna. Är det ingen som varit med om detta?
Jag har, som jag skrev, försökt ta bilder, men det är svårt att se. Hon sitter inte stilla och hon är har mörk fjäderdräkt, så det blir mest suddigt på bilden. Finns det någon sjukdom som ger symptom i form av variga öron?
//Dagg

Nina K

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 15 maj-10 kl 16:37 »
Vi hade en gammal tupp som hade gul gegga i öronen. Var inte löst utan fast varmassa?. Han såg inte ut att ha ont men nesatt hörsel adde han verkligen. Ble ite bättre efter flertal rensningar så vi tog bort han. Inga andra här fick det.

Dela detta:

* Inloggade just nu

558 gäster, 2 användare (1 dolda)
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser