Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kanin-stölder  (läst 1843 gånger)

Attes matte

• Jämtland
Kanin-stölder
« skrivet: 21 apr-10 kl 20:02 »
Är det nån bland kaninproducenterna som hört nåt om det är mer aktivitet på djur-terroristerna? En uppfödare i Skara har blivit av med alla kaniner:
http://www.skaf.info/index.php?option=com_content&view=article&id=493:kaniner-roevades-bort-fran-skarauppfoedare&catid=36:nyheter&niklas=dum
Och tidigare idag skrev en kvinna i Västerhaninge på Kanin-net att 11 av familjens kaniner var borta i morse när hon tittade ut. Alla burdörrar i uteburarna öppna och facken gapade tomma... Även några dagar gamla ungar var borta...  :'(

Man blir ju bara mer och mer benägen att sätta upp bevakningskamera och skaffa vakthund...  >:D

/Sara
« Senast ändrad: 21 apr-10 kl 20:05 av Attes matte »
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Ylva

• Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!
    • Uppland
SV: Kanin-stölder
« Svar #1 skrivet: 21 apr-10 kl 20:50 »
Fullkomligt vansinne! Jag tror faktiskt de i sin dumhet tror att de gör kaninerna en tjänst fast de egentligen dömer dem till en kvalfylld död. Man skulle ju önska att polisen faktiskt gjorde någonting! Det är kvalificerat djurplågeri!
Medelålders gift trebarnsmor som fyller hus och trädgård med västgötaspets, dalmatin, huskatt, gotlandskaniner, mellerudskaniner och dammråttor!

Gille

• -
« Svar #2 skrivet: 22 apr-10 kl 11:30 »
Kanin-Net ställer gärna upp med mer info om var det hänt och vilka kaniner som blivit stulna. Maila mig så kan jag lägga ut omgående mirjam@sjotorpet.se

Vi kommer sätta upp larm o kamera hos oss. Att det ens ska vara nödvändigt!
Kaninuppfödare och pelargontant.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 22 apr-10 kl 15:25 »
Vi kommer sätta upp larm o kamera hos oss. Att det ens ska vara nödvändigt!

Jamen eller hur... Att det ska behövas!? Ska man inte kunna ha sina djur ifred hemma på sin egen gård??
Och så undrar folk varför jag inte har hemsida för kanineriet... Ja, jag undrar varför...  ::)

/Sara

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 09 jun-10 kl 20:54 »
funderar på vart min holländar hane tog vägen.... la in annons på den här på alternativ... dagen efter var buren tom och den kaninen borta...dessutom var buren stängd!!!  hanens föräldrar hade höga poäng och dessutom var den japantecknad svart/gul/vit... inte allt för vanlig..
Fjäderfän och kaniner

Attes matte

• Jämtland
« Svar #5 skrivet: 09 jun-10 kl 21:33 »
funderar på vart min holländar hane tog vägen.... la in annons på den här på alternativ... dagen efter var buren tom och den kaninen borta...dessutom var buren stängd!!!  hanens föräldrar hade höga poäng och dessutom var den japantecknad svart/gul/vit... inte allt för vanlig..

Näe... VA??  :o  Är det möjligt!?!

/Sara

grimbart

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 09 jun-10 kl 21:38 »
Näe... VA??  :o  Är det möjligt!?!

/Sara
det lustiga var att det var en intresserad nykomling på en annan annons... jag svarade på den annonsen via pm och lämna ut mitt nummer... adressen fick la snubben på eniro... det var aldrig nån som ringde upp mig...dagen efter var kaninen borta... och jag har ca 20kaniner men just den var väck!!! en tillfällighet? eller?
Fjäderfän och kaniner

Attes matte

• Jämtland
« Svar #7 skrivet: 09 jun-10 kl 21:40 »
det lustiga var att det var en intresserad nykomling på en annan annons... jag svarade på den annonsen via pm och lämna ut mitt nummer... adressen fick la snubben på eniro... det var aldrig nån som ringde upp mig...dagen efter var kaninen borta... och jag har ca 20kaniner men just den var väck!!! en tillfällighet? eller?

Tillfällighet... Knappast... Man blir ju bara mörkrädd...

/Sara

Eulalia II

• Södermanland
« Svar #8 skrivet: 09 jun-10 kl 21:53 »

Men hur kunde tjuven veta att det var just den av dina 20 kaniner??
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #9 skrivet: 09 jun-10 kl 21:54 »
Kolla med någon med rättigheter, ska gå att se vilken ip-adress personen loggade in från, och spåra den på det sättet.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

grimbart

• Västergötland
« Svar #10 skrivet: 09 jun-10 kl 21:55 »
kan man nåt om kaniner så är det inte svårt... mina andra är gotlandskaniner i helt andra färger samt hotot...
Fjäderfän och kaniner

grimbart

• Västergötland
« Svar #11 skrivet: 09 jun-10 kl 21:59 »
Kolla med någon med rättigheter, ska gå att se vilken ip-adress personen loggade in från, och spåra den på det sättet.
hade ju ändå tänkt sälja den... och jag vet ju inte helt hundra att det var den människan.... men man får hålla koll på det man äger för folk ser inte skillnad på mitt eller ditt...sorgligt men sant..
Fjäderfän och kaniner

Okki

• Västerbotten
« Svar #12 skrivet: 01 jul-10 kl 16:20 »
Klicka på denhär länken så kan ni se vad mer dom jävla terroristerna gör. http://www.djurensbefrielsefront.com/default.php?subaction=showfull&id=1121872714&archive=&start_from=&ucat=1&

Attes matte

• Jämtland
« Svar #13 skrivet: 01 jul-10 kl 16:35 »
Klicka på denhär länken så kan ni se vad mer dom jävla terroristerna gör. http://www.djurensbefrielsefront.com/default.php?subaction=showfull&id=1121872714&archive=&start_from=&ucat=1&

Fast dom verkar inte uppdatera den sidan längre. Är flera år sen det kom nåt nytt där...

/Sara

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #14 skrivet: 02 jul-10 kl 16:52 »
http://www.directaction.info/

är sidan som uppdateras av "djurens befrielsefront". Senaste hjältedådet är att man skurit sönder däcken på en hästtransport, och någon tid dessförinnan på en glassbil.

Edgar

Dela detta:

* Inloggade just nu

701 gäster, 3 användare (1 dolda)
kretslopp, Be

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser