Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avla på bondkatt?  (läst 1128 gånger)

Veronika i Hasslöv

• Kasta inte sten i ett glashus!
    • Halland
    • Mina vovvar
Avla på bondkatt?
« skrivet: 20 apr-10 kl 13:53 »
Hejsan
Jag håller fortfarande på att försöka få mina vita bondkatter sålda, har 4st som söker nytt eget hem, 3 honom av från 6mån upp till 2år, och en hane på 2år.
Nu till min lilla fråga, det finns en tjej i stan som vill använda min 2åriga han katt som är vit och långhårig i avel, jag kan inget angående detta. Men vad är rimligt att ta i språngavgift och per levande kattunge? Finns det folk som använder sina bondkatter till avelsdjur över huve taget.
Hade själv tänkt att sälja honom till en egen familj.

Mårten Swärd

• Gäst
SV: Avla på bondkatt?
« Svar #1 skrivet: 20 apr-10 kl 13:57 »
Hoppas det inte är för mkt för då kommer jag att vara skyldig folk en jäkla massa pengar.. ;)

Nina W

• Värmland
SV: Avla på bondkatt?
« Svar #2 skrivet: 21 apr-10 kl 05:18 »
Nej, jag har aldrig hört om någon som tar så mycket betalt. Tänk efter: En raskatt kostar i inköp, sedan är det inte alla som växer upp till utställningsvinnare och alltså får de meriter som man vill att en avelskatt ska ha. Utställningar kostar pengar. Många av dem har ett eget privat rum i sitt hem där dom får urinmarkera om dom vill, och vad det rummet kostar beror väl på vart man bor.

En gång i tiden ägde jag en Norsk Skogkattshane, utan papper, som hette Mio. Folk från olika håll som tyckte han var vacker kom med sina honor och fick dom parade men jag tog inte betalt.
Hans lilla avelskarriär slutade då han var tre år och gav sig på en kastrerad gammal hane hos en granne. Kastrera, annars skjuter jag sa grannen. Vad Mio själv valt om han förstått är svårt att veta, men matte valde att offra hans kulor...
« Senast ändrad: 21 apr-10 kl 11:00 av Nina W »

Dela detta:

* Inloggade just nu

521 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser