Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mina hönsfoto på feathersite.com  (läst 1138 gånger)

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
Mina hönsfoto på feathersite.com
« skrivet: 23 mar-10 kl 14:50 »
Oj, vad överraskad och glad jag blev när jag såg att mina foto på mina Svarthöns finns med på http://www.feathersite.com/Poultry/CGP/Svart/BRKSvart.html    ;D ;D ;D
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Mina hönsfoto på feathersite.com
« Svar #1 skrivet: 23 mar-10 kl 14:57 »
Nämen oj! :D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #2 skrivet: 23 mar-10 kl 14:57 »
haha roligt ;D :D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #3 skrivet: 23 mar-10 kl 15:02 »
nu måste jag ut o skvallra för hönsen.... Svart-Vita o Mini-Lisa kommer att lägga sig till med divalater!!!   :-[ ::)
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Dixiebelle

• Livet på landet - fast i Stockholm
    • Södermanland
    • Pixebo
« Svar #4 skrivet: 23 mar-10 kl 15:31 »
Väldigt fina bilder så det är inte så konstigt att dom "snodde" dom  ;)
Och fina höns såklart!  ;D
*Engelska stridshöns*Gammal engelska stridshöns*Dvärg faverolle*Blandishöns

Våra höns gör lite som dom vill...

Hönsakadurra

• Med djuren i fokus
    • Skåne
    • Fotoalbum
« Svar #5 skrivet: 23 mar-10 kl 15:46 »
Jättefina bilder
Vallegården - En liten gård på Österlen, Skåne.
Besök oss live eller på www.vallegården.net
OBS. SÄLJER INGA AVELSÄGG!!!

gernsö

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 23 mar-10 kl 16:53 »
jag har oxå lite bilder med där, sussex tex.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
>
« Svar #7 skrivet: 23 mar-10 kl 17:01 »
Kan man skicka in bilder om man önskar ha chans att vara med, eller?
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Torry

« Svar #8 skrivet: 23 mar-10 kl 18:29 »
Det var ju det jag sa Johanna! Dom skulle passa där, superfina bilder  ;D .  Nu kommer hela världen vilja ha svarthöns.
//Torry

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #9 skrivet: 23 mar-10 kl 20:25 »
Torry  var det du som nämnde det för mig ....... har funderat så på vem det var och minnet är ju tydligen rätt kort!!! Tackar för tipset!
Jo, jag mailade den som står bakom feathersite och erbjöd mina bilder, var rätt längesen och jag hade glömt bort det, därav min förvåning idag! :)

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #10 skrivet: 23 mar-10 kl 20:40 »
Oj, vad överraskad och glad jag blev när jag såg att mina foto på mina Svarthöns finns med på http://www.feathersite.com/Poultry/CGP/Svart/BRKSvart.html    ;D ;D ;D

WOW! Fotokungen...........................SKITSNYGGA bilder!!! GRATTIS  ;D
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #11 skrivet: 23 mar-10 kl 21:46 »
Mejlade honom och jäkel på att svara snabbt. ;D Han ville gärna ha bilder på raser som han behövde fler av, erbjöd han bilder på min pojkväns före detta blommetupp som vi har ett antal snygga bilder på bland annat, så de ska vi nog skicka iväg i helgen. :D

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #12 skrivet: 23 mar-10 kl 23:07 »
Jättekul ;D Roligt att få in lite fler fina bilder av våra svenska raser!
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #13 skrivet: 23 mar-10 kl 23:33 »
Nu har jag skickat in bilder på mina appenzellers och dvärgkochin.

Sedan så skickade jag även bilder på min Isbarhöna och presenterade rasen litegranna, då han var intresserad av sådant som inte fanns med.

Jag lovade honom att höra efter folk som har bilder på Isbar och ägg som han skulle kunna få? För jag har ju bara en spättad höna.

Han är säkert intresserad av andra silveruddsraser också som FFF och Queen Silvia, så bara höra av er som har lite info om dem + bilder till honom. ;D

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #14 skrivet: 24 mar-10 kl 06:49 »
Nu har jag skickat in bilder på mina appenzellers och dvärgkochin.

Sedan så skickade jag även bilder på min Isbarhöna och presenterade rasen litegranna, då han var intresserad av sådant som inte fanns med.

Jag lovade honom att höra efter folk som har bilder på Isbar och ägg som han skulle kunna få? För jag har ju bara en spättad höna.

Han är säkert intresserad av andra silveruddsraser också som FFF och Queen Silvia, så bara höra av er som har lite info om dem + bilder till honom. ;D

Johan P har ju rätt mycket info om silverudds raser fråga han. han har även fina bilder ju. Carmen vet jag också har bilder på sina isbar, kolla hennes hemsida :)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Dela detta:

* Inloggade just nu

585 gäster, 1 användare
eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser