Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Handmata aldrig dina vaktlar med flugor...  (läst 1791 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Handmata aldrig dina vaktlar med flugor...
« skrivet: 20 mar-10 kl 13:42 »
... Om ni inte vill få hysteriskt tiggande vaktlar som mina här under. ;D ;D ;D Så söta! ::) ;D ;D ;D  :-*
Nu ska jag ut och fånga flugor åt dem så de blir nöjda (eller mer galna ::) )... ;D

Vaktlar
« Senast ändrad: 20 mar-10 kl 21:25 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
SV: Handmata aldrig dina vaktlar med flugor...
« Svar #1 skrivet: 20 mar-10 kl 21:24 »
Så gulligt! Mutor funkar alltid.. hihi...

patrick.

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 20 mar-10 kl 21:59 »
du skall vara glad att det är små vaktlar som är så galna!! det är inte kul att gå in till plymouth rock hönsen med bröd!! haha de tar fingrarna istället!!!  men jag får skylla mig själv ;)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #3 skrivet: 20 mar-10 kl 22:24 »
åh vad gulliga :3
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 21 mar-10 kl 10:22 »
Ja, de är så rara! :D

Pattrick: Jag vet precis hur det känns... ::) De flesta av mina hönor är försiktiga, om man bortser från lohmannhönsen och min brahmatupp (AJ!!!). Om man däremot kommer in med t.ex. fisk, eller en talgbit från en nöffe som man tänkt stå och hålla i biten och låta dem hacka på den... Deeet är smärta när de gång på gång missar och hackar en i fingrarna våldsamt som när de ska bryta loss bitar från fisken eller talgbiten. ::)
« Senast ändrad: 21 mar-10 kl 10:24 av Linkoso »
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

trallallaa

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 21 mar-10 kl 19:02 »
Det här hade jag missat  ;)
Nu vet jag hur man får sina vaktlar tama  ::) :P
Jag ska försöka starta flugodling ,eller något för det lär gå åt en jäääkla massa flugor  o:)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #6 skrivet: 21 mar-10 kl 19:10 »
Jag har försökt börja tämja kineserna nu, men jag tror jag ger upp med hönorna. Maken till fjollor har jag aldrig tidigare sett. ::) Men tuppen kan nog gå.

Igår satt han i mitt knä UTAN att jag höll fast honom och blev killad på örat... Sedan efter någon minut så klättrade han upp på min arm och... Flög iväg. ::) >__<'' Tur att de inte flyger långt som du sa. ::)

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
« Svar #7 skrivet: 23 mar-10 kl 17:44 »
Det räcker faktisk med undulatfrö för att krypa upp i handen, tycker mina jumbosar:

Dela detta:

* Inloggade just nu

423 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser