Troligen dog hon i förgiftning på grund av att hon hade flera ungar i sig som var döda. dessa "ruttnar" snabbt och ger en allvarlig förgiftning vilket leder till döden inom 2 - 3 dygn efter förlossning. 
Gösta
Jag hade för många år sedan en hona som hade väldigt svår förlossning hon höll på ett dygn för att få ut ungarna och resultatet var en stor död unge. Könet var blåsvart av förlssningsvärkar och hon blödde i 2 dagar.
Jag gissade att nåt inte va som de skulle och satte in sulfa genast på morgonen då jag såg den döda ungen och hur illa åtgånget könet var.
Hon var annars pigg och åt allt utom pellets, sen 5 dagar senare tyckte jag att hon va väldigt slö (det va en lördag) jag tog upp henne och tyckte att hennes mage kändes konstig.
På måndagen ringde jag djursjukhuset och vi åkte dit. Vterinären blev bestört för denne kände ännu av ungar där inne.
De gjorde då kejsarsnitt och fann ut att hela förlossningskanalen hade spruckit upp och de andra ungarna som hade funnits hade åkt ut i bukhålan med bland tarmarna.
De va ruttnade men konstigt nog va allt annat intakt ingen inflammation eller nånting.
Kanalen hade spruckit pga att hon hade haft extremt kraftiga värkar.
Att det inte blev nån inflammation kan ha berott på att jag satte in sulfa så snabbt.
Men veterinärerna va väldigt förbluffad över att kaninen överlevt så länge med ruttnade ungar där inne och att de inte fanns någon skadad vävnad elelr inflammation.
De spolade bara rent bukhålan och sydde igen och kaninen vaknade efter 1 timme och va arg på sitt bandage och skuttade runt som vanligt igen och åt..
Ville bara dela med mig av denna erfarenhet. tror inte de är så många som tar sitt avelsdjur till veterinär för kejsarsnitt. Det skulle heller inte jag ha gjort normalt sett, men detta va min första 96 poängare så jag ville ge henne en chans.

Kaniner är helt otroliga djur med tanke på vad de kan gå igenom och de är så lite de visar om de har ont.
Fantastiska varelser tycker jag, att klara av det mesta.