Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Omröstning

Vad tycker ni är lämpligt angående massiv import av bin och drottningar?

Totalt STOPP av import!
16 (32%)
Enbart import av Drottningar!
8 (16%)
Kan tänka mig fri import!
4 (8%)
Enbart import av Avelsmaterial.
15 (30%)
Kan tänka mig begränsad import!
7 (14%)

Antal personer som röstat: 47

Omröstningen har avslutats: 23 mar-10 kl 17:15

Författare Ämne:  Omröstning om import av bin från andra länder utan att föra en dialog med andra!  (läst 12257 gånger)

LUDOR

• Östergötland
ja du, ett stort tack för det du skriver, du tar orden ur min mun.
Har länge undrat hur länge medlemmarna i BF tänker låta det hela fortgå, en styrelse som driver en åsikt som går emot medlemmarnas (se deras omröstning om importen), en rad märkliga NP projekt som jag många gånger undrat om de har något annat syfte än att generera pengar (inkomst) till den vederbörande sökande personen/personerna. När de roar sig med att ta ut arvoden på närmare 1000:-/tim för diffusa projekt, ja vad gör de då inte med medlemmarnas pengar? En stilla undran...

Sten-Åke Lindell

• Gäst
Hittade den här tråden i en Blogg! snacka om störd diskussion!!
http://blogg.aftonbladet.se/biodlaren/2010/04/illegal-import-star-mot-integritet

Anonymitet skapar en del oreda ibland!

Sten-Åke Lindell

• Gäst
Det blev stopp för införsel, det blir inte av enligt den info jag fått via säker källa på SJV.

Case dismissed!

Abigail

Bra att det blev stoppat! Gäller stoppet bara från just den leverantören eller gäller det från hela landet eller all import?

ersam

• -
Borde väl gälla aktuell import. Hittar du annat land och leverantör så står det väl dig fritt att försöka. Men nu har man troligen ögonen på frågan så det blir betydligt svårare.  >:D

Dela detta:

* Inloggade just nu

451 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser