Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hemsidor!  (läst 17629 gånger)

patrick.

• Gäst
Hemsidor!
« skrivet: 21 feb-10 kl 12:08 »
Hejsan :),,

skulle inte alla kunna vara snälla och länka till era "höns hemsidor :)?
mvh
« Senast ändrad: 01 jul-10 kl 09:40 av patrick. »

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Hemsidor!
« Svar #1 skrivet: 21 feb-10 kl 13:02 »
www.honsitrunsby.webs.com

Höns
Vaktlar
Ankor
Pärlhöns
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Hovnoret

• Hönsen får mig att må bra
    • -
    • Hovnorets hedemorahöns
« Svar #2 skrivet: 21 feb-10 kl 14:07 »
Hovnorets Hedemorahöns
http://hedemorahons.infoom.se/

Hedemorahöns i genbank

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #3 skrivet: 21 feb-10 kl 14:54 »
www.123minsida.se/LOOS

Hemsidan "handlar" om min gård, bland annat höns och vaktlar, men även katterna, gården, huset och vi som bor här. :)
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

mazze

• Småland
    • Komålen
« Svar #4 skrivet: 21 feb-10 kl 15:57 »
www.komalen.se
Handlar om kor, hundar och fjäderfä
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #5 skrivet: 22 feb-10 kl 09:55 »
Hej

Länka gärna min sida med Svarthöns, har mycket fotodokumenterat, både höns i alla åldrar och mitt hönshusbygge.
http://www.sareklint.se/Johanna/honssidan.php

Johanna
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #6 skrivet: 22 feb-10 kl 12:13 »
www.familjenwiklundagren.se     Det är våran hemsida det  :D
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #7 skrivet: 22 feb-10 kl 12:26 »
wwww.stranddjuravel.dinstudio.se

höns
vaktlar
kanin
bin
ankor
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #8 skrivet: 22 feb-10 kl 12:28 »
Ja, jag länkar väl jag också då :)

www.fredrikslunds.dinstudio.se

Höns
Vaktlar
Ankor

Mmmm

• Övriga världen
« Svar #9 skrivet: 26 feb-10 kl 03:34 »
Trevliga hemsidor, men jag förvånas över att så många kopierar rasbeskrivningar, skötselråd, fakta om sjukdomar och parasiter, bilder och div. annan fakta från andra hemsidor, i många fall utan att ange källan och utan att ens länka till sidan man kopierat ifrån från sina länksidor.

Tråkigt att se, nog kan ni väl tillräckligt mycket själv utan att behöva klippa och klistra från andras texter?  :)

och sen vill man ju höra med folk så det är ok att länka deras sida :D..
Det är alltid tillåtet att länka till en annan hemsida! Det får man göra helt fritt utan att be om lov eller ens berätta det för den som har sidan man länkar till.
Däremot är det inte okej utan ett brott mot upphovsrätten att kopiera text och eller bilder från andras hemsidor utan att ha fått deras tillstånd innan. ;

malmolund

• Skåne
    • Sunnanå Häst
« Svar #10 skrivet: 26 feb-10 kl 07:07 »
Sunnanå Häst

Hästar, höns och familj.
Skånska blommehöns (med och utan hätta) och sussex (stor ljus columbia)

patrick.

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 26 feb-10 kl 10:40 »
Trevliga hemsidor, men jag förvånas över att så många kopierar rasbeskrivningar, skötselråd, fakta om sjukdomar och parasiter, bilder och div. annan fakta från andra hemsidor, i många fall utan att ange källan och utan att ens länka till sidan man kopierat ifrån från sina länksidor.

Tråkigt att se, nog kan ni väl tillräckligt mycket själv utan att behöva klippa och klistra från andras texter?  :)
Det är alltid tillåtet att länka till en annan hemsida! Det får man göra helt fritt utan att be om lov eller ens berätta det för den som har sidan man länkar till.
Däremot är det inte okej utan ett brott mot upphovsrätten att kopiera text och eller bilder från andras hemsidor utan att ha fått deras tillstånd innan. ;

okej tack för infon... håller på att ändra förfullt allt jag har kopierat och skriver om det ......   
visste faktiskt inte det.. men det är ju ganska självklart att det är så men när nästan alla sidor jag varit inne på hade kopierat trode jag inte det var något större fara.... men det är ju självkart roligast att läsa något ikke kopierat annars har väl de flesta hemsidor skrivit i stort sätt samma....

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #12 skrivet: 26 feb-10 kl 11:43 »
Jao... Jag har också lagt märke till att många texter på vissa hemsidor är rakt kopierade ifrån andra utan källhänvisning...  =/ Har ibland suttit med två hemsidor uppe och kunnat avsluta en mening som jag börjat läsa på en annan. ::)

I skolan var det ju så himla noga med att man skulle skriva med egna ord... Just detta jag har försökt på min hemsida, någon flik jobbade jag med en hel natt innan den blev klar, allt handskrivet, inget rakt av kopierat. Blir enligt mig mycket personligare och roligare att läsa. ;D Även om flera texter på olika sidor handlar om samma sak så behöver man aldrig läsa om exakt samma meningar som man läst på en annan hemsida, vilket det blir om man kopierar.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #13 skrivet: 26 feb-10 kl 11:47 »
Jag har inte någon sida som enbart handlar om hönsen, utan den handlar om hela min familj. Den är ständigt under utbyggnad och då jag är lite kass på det här med kontinuerlig uppdatering så går det ibland flera månader utan att det händer nåt.

Nu har jag i alla fall lagt in våra höns där =D

betsla.wordpress.com

(kan mycket varmt rekommendera wordpress-verktyget förresten...)
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

fredrikvidja

• Södermanland
    • Höns i Vidja
« Svar #14 skrivet: 24 mar-10 kl 19:50 »
http://honsividja.webs.com/

Det är min och Dixiebelles nya hemsida, vissa delar är under uppbyggnad
Dom gör som dom vill och vi mé

osborne96

• Västergötland
    • bråten
« Svar #15 skrivet: 24 mar-10 kl 20:53 »
www.braten.webs.com

Stora delar av hemsidan är fortfarande under uppbyggnad

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #16 skrivet: 24 mar-10 kl 21:27 »
www.brantas.se

ligger lågt med höns och ankor just nu, men håller i 2 hönsbytardagar om året.
har annars mignon, silke och 3 lohamnhöns ! (och en himla massa kaniner)
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Smic

• Sara. Men ibland är det Johan som skriver :)
    • Västergötland
    • Västergården
« Svar #17 skrivet: 23 apr-10 kl 16:36 »
Vi har en 'liten' hemsida om våra höns, hund och hus.
www.vastergarden.webs.com

Den byggs förhoppningsvis ::) på så småningom...

Edit: Är nu påbyggd lite mer, med blog, kaniner och vaktlar. :) 100726
« Senast ändrad: 26 jul-10 kl 13:23 av Smic »

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #18 skrivet: 18 jun-10 kl 07:10 »
Fiiiin! ;D Jag la in lite nytt på min sida idag också. ;D

:) Tack! Din sida är också jättefin och framför allt så har den en massa bra info som jag brukar kika på när det kniper... o:)

Känner mig så modern med min nya sida med blogg och tom "följ Brandkårsskogen på Facebook"... 8) Det är maken som gillar sådana där "sociala medier" så nu får vi se hur det funkar ;)! Hm, är ju så modern så jag borde ha en highteckläckare som din istället för min basic Hemel  8) ;D :P!
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Marleéne

• Jämtland
    • Fårskallarnas Ägg & Bacon Farm
« Svar #19 skrivet: 01 jul-10 kl 06:47 »
Ingen hemsida klar ännu, men bloggen är numera full av inlägg om hönsen här hemma

http://zelena.blogg.se/
Erika, Jämtland
Uppfödare av Ragdoll, Genbank Helsingefår & Klövsjöfår, Genbank Linderödsvin & Höns
http://www.amunra.se  http://lillgumman.blogspot.se/  http://www.amunra.se/eggbacon

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser