Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  SRF-s Tidskrift  (läst 511 gånger)

sonja på slätten

• Halland
SRF-s Tidskrift
« skrivet: 16 feb-10 kl 13:10 »
Tycker inte fler än jag att Tidskriften skulle piggas upp med lite debatter och diskussioner?Många frågor som diskuteras här kunde vara intressanta även för de som inte har internet.Om någon har någon synpunkt på min senaste  insändare, eller på dess svar, så kan ni väl skicka in den. Det är ju lika lätt som att skriva här.
Eller hitta på något nytt .
Det har klagats på att innehållet är enahanda, men det går ju inte att göra en tidning av inget. Alla kan hjälpa till.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

lena lindberg

• Blekinge
SV: SRF-s Tidskrift
« Svar #1 skrivet: 16 feb-10 kl 13:46 »
Hej! Skulle uppskatta en närmare koll på utställning.....

Hur preparera djuren, vad man har att vänta, vad dommare bedömmer, mm,mm
Gärna duktiga utställare som delger sina tips, vad man bör tänka på osv......

Gärna i följetång...1-24

Vore gottigt...
Mvh Lena
Hundar, Hästar, Höns och Åsna
Finska spetsar, stor tvärradig Plymouth Rock, SRF ansluten.

sonja på slätten

• Halland
« Svar #2 skrivet: 16 feb-10 kl 14:38 »
Bra tips, men ge det till redaktören.
Sådant som du nämner brukar man ofta ta upp på lokalklubbarnas träffar. Man visar rent praktiskt hur man ställer i ordning djur eller man bjuder in en domare som får visa hur man dömer, vad man tittar på.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

linslus

• www.vastrabo.se
    • Småland
    • Västrabo höns & kaniner
« Svar #3 skrivet: 16 feb-10 kl 14:46 »
Vi har haft domare och träffar flera gånger hos oss för medlemmar har bett om detta. Vad händer när det är dax? Jo,  det är "de gamla vanliga" som kommer och de som tjatat och gått på att detta blivit av lyser med sin frånvaro.  Men jag håller med Sonja: Skicka in till SRF:s tidskrift, de behöver alla inslag de kan få.  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

531 gäster, 3 användare
Fia06, Bokohammare, RickardR

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser